رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با پانا:

افزایش قبولی دانش آموز مدارس سمپاد استان کردستان در دانشگاه های روزانه طی دو سال گذشته

رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان گفت : در 2 سال گذشته تعداد 487 نفر از دانش آموزان این حوزه در کنکور سراسری دانشگاه های روزانه قبول شده اند .

کد مطلب: ۷۰۸۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد

صلاح الدین عبدی رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان در گفت و گو با خبرنگار پانا کردستان با اعلام این خبر گفت ؛در سال 95 تعداد 207 نفر از دانش آموزان سمپاد استان در رشته های فنی و مهندسی ، پزشکی ، پیراپزشکی و سایر رشته در دانشگاه های روزانه قبول شده اند .

وی با بیان اینکه در سال 96 تعداد قبول شدگان این حوزه در دانشگاه های روزانه 280 نفر است از افزایش تعداد قبول شدگان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : در مقایسه با سال 95 قبولی دانش آموزان این حوزه در آزمون کنکور سراسری و دانشگاه های روزانه 26 درصد رشد را نشان می دهد .

عبدی هم چنین به تفکیک دانش آموزان قبول شده در رشته های مختلف در طول دو سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت : در سال 95 در رشته فنی و مهندسی 110 نفر ، در رشته پزشکی 69 نفر ، در رشته پیراپزشکی 50 نفر و در سایر رشته ها نیز 43 نفر از دانش آموزان وارد دانشگاه های روزانه شده اند .

وی ادامه داد : در سال 96 نیز در رشته فنی و مهندسی تعداد 115 نفر ، در رشته پزشکی 82 نفر ، در رشته پیراپزشکی 97 نفر و در سایر رشته ها نیز 51 نفر و در مجموع 280 نفر وارد دانشگاه های روزانه و دولتی شده اند .

رییس اداره استعدادهای درخشان هم چنین به سایر موفقیت های دانش آموزان این حوزه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در سال 94 امیر محمد وحدانی موفق به کسب مدال طلای المپیاد در رشته زیست شناسی شد، گفت : در سال 95 استان کردستان نماینده نداشت ، اما در سال 96 در المپیاد های علمی دانش آموزان سمپاد موفقیت های ارزشمندی کسب کردند و استان کردستان موفق به کسب 3 مدال برنز شد .

وی افزود : در سال جاری در رشته شیمی بهار امامی افشار و در رشته ریاضی ندا پرویزی و سروش رضایی با درخشش موفق به کسب مدال برنز المپیاد های علمی دانش آموزان شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار