نمی توان پشت درهای بسته برای کشاورز تصمیم گیری کرد

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: مدیریت آب منطقه نمی تواند پشت درهای بسته برای کشاورز تصمیم گیری کند و برای حفظ و صیانت از منابع آبی همه دستگاه ها همچون یک پازل به یگدیگر کمک کنند.

کد مطلب: ۷۰۷۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، کاظم جم اظهار کرد: خشکسالی های ۱۸ ساله در شرق کشور باعث شده است بسیاری از دشت های استان حالت بحرانی به خود بگیرد و این کار مستلزم همکاری بهره برداران و فرهنگ صحیح از منابع آبی است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۰۰حلقه چاه در استان وجود دارد و ۹۸درصد از چاههای کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند هستند و دو درصد دیگر تا پایان سال مجهز خواهند شد و کنتور های هوشمند یک هزینه اضافی برای کشاورزان نیست بلکه توزیع عادلانه آب است.

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: درسال گذشته ۳ هزار و ۳۵۸حلقه چاه با برداشت ۶۳ میلیون لیتر اضافه برداشت مسدود شده و این چاه ها با مصالح پر شده است و همچنین در سال جاری یک هزار و ۱۵۰حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز پرشده است.

وی همچنین از انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان خبر داد و گفت: مطالعات انتقال آب از دریای عمان به پایان رسیده است و با تامین اعتبار بخش خصوصی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری در سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تا افق ۱۴۲۰برخوردار خواهند شد و انتقال آب از دریای عمان، مصرف شرب و صنعتی داشته تا نگرانی ها از کمبود آب مصرفی در آینده به حداقل برسد.

کاظم جم، با تاکید براینکه به کمک رسانه ها نیاز داریم گفت: نقش رسانه به عنوان یک جایگاه مردمی می تواند در فرهنگ سازی در مصرف آب و بحران دشتهای استان کمک نماید و مدیران دستگاهای اجرایی لازم است در کاهش افت منابع آبی استان بیشتر تلاش کنند تا بحران آب را به حداقل برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار