ادای احترام دانش آموزان به پرچم مقدس کشور در آغاز دهه فجر

شیراز (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز گفت: پرچم یکی از اصلی ترین و مهم ترین نماد همبستگی ملی در هر کشوری است و آیین" اقتدار ایران ، احترام به پرچم" نیز با هدف تقویت هویت ملی در دانش آموزان اجرا می شود.

کد مطلب: ۷۰۷۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

هدایت نوروزی در آیین گرامیداشت و ادای احترام به پرچم ایران در دبستان یگانه ناحیه چهار شیراز گفت:پرچم یکی از اصلی ترین و مهم ترین نماد همبستگی ملی در هر کشوری است و میزان احترام افراد به ملیت خود ناشی از میزان دلبستگی و احترام آنها به این نماد است .

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز با تاکید بر اینکه"احترام به پرچم یعنی امید به آینده و مشروعیت و اعتبار نظام سیاسی" گفت: کشور ما از نظر قومیتی ، زبان و مذهب دارای تنوع بسیار زیادی است و در صوت توجه و تاکید به پرچم ایران اسلامی به عنوان نماد هویت ملی، می توان از آن به عنوان یک فرصت مهم برای ایجاد اتحاد و همدلی در کشور بهره برد .

نوروزی همبستگی ملی را ناشی از توجه ویژه به پرچم کشور به عنوان نماد ملی دانست و گفت: با تعریف هویت ملی ، وحدت ملی شکل خواهد گرفت و این وحدت موجب قوام جامعه خواهد بود .

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد هویت ملی در آینده سازان کشور، گفت: نقش مدرسه و آموزش و پرورش در کاستن تنش های قومی و مذهبی با تاکید بر آشنایی دانش آموان با پرچم ملی به عنوان نماد وحدت و همبستگی ملی ، بسیار مهم و اثر گذار است .

رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر تقویت هویت و همبستگی ملی در دانش آموان تاکید شده است واین مراسم می تواند عشق و محبت دانش آموزان را به پرچم کشور خود به عنوان نماد ایران اسلامی تقویت کند .

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز نیز گفت: با توجه به رویدادهای اخیر در کشور و بی احترامی برخی از افراد بی هویت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، این مراسم می تواند در تقویت هویت ملی دانش آموزان و تکریم پرچم مقدس ایران به عنوان نماد هویت ملی موثر باشد .

سهیلا صبوری با اشاره به ابتکاری بودن اجرای" آیین اقتدار ایران ، احترام به پرچم "توسط مسئولین دبستان دخترانه یگانه ناحیه چهار شیراز ،گفت: این مراسم همزمان با دهه مبارک فجر و به عنوان یک مراسم ابتکاری در همه مدراس ناحیه چهار شیراز برگزار خواهد شد .

وی افزود: در این مراسم دانش آموزان ضمن گلباران پرچم مقدس کشورمان ایران و اجرای هماهنگ سرود همگانی "ای ایران" ، بر سردر کلاس های خود و سیار مکان های آموزشی و پرورشی ناحیه چهار پرچم کشورمان را نصب خواهند کرد .

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز افزود: با اجرای این برنامه می توان در تقویت و پرورش احترام دانش آموزان و سایر اقشار جامعه به پرچم ایران و القای این باور که پرچم جمهوری اسلامی نشانه هویت همه ما است تلاش کرد .

صبوری بهترین دوران آشنایی افراد جامعه با هویت ملی را دوران ابتدایی عنوان کرد و گفت:دانش آموزان دوره ابتدایی با شناخت سرزمین مادری خود می توانند در آینده در مسیر سازندگی و نگهبانی از آن همت کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار