فعالیت های پرورشی و تربیتی باید فراگیر، مشارکتی و اثربخش باشند

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم معارفه معاون پرورشی منطقه رضویه گفت:فعالیت های پرورشی و تربیتی باید فراگیر، مشارکتی و اثربخش باشند.

کد مطلب: ۷۰۷۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، براتعلی منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آئین تکریم و معارفه معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه رضویه ۳ رویکرد مهم حوزه پرورشی را برشمرد.

وی با اشاره به هم نامی منطقه رضویه به نام امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خدمت در مناطق کم برخوردار و محروم به ویژه منطقه رضویه را از عنایات امام هشتم دانست و گفت: تربیت و حکومت جزء سخت ترین کارهایی است که آدمی می تواند انجام دهد و معاونین و مربیان پرورشی جدای از امر تربیت دانش آموزان، مدافع نظام و حکومت اسلامی نیز می باشند و میبایست در جهت رفع شبهات دانش آموزان که به موجب هجمه های فرهنگی در ذهن آنها بوجود آمده اند بکوشند پس ناگزیر به انجام این دوکار سخت هستند.
وی با اشاره به رویکردهای مهم حوزه پرورشی افزود: فعالیت های پرورشی و تربیتی باید فراگیر، مشارکتی و اثربخش باشند.
منصوریان خاطرنشان کرد: مهم تر از نخبه پروری و رشد دادن استعداد یک دانش آموز این است که فعالیت پرورشی فراگیر باشد به نحوی که تمامی دانش آموزان بتوانند در آن شرکت کنند. همچون طرح وقف مشارکتی که دانش آموزان حتی با پرداخت مبلغ ناچیز هزارتومان می توانند در این سنت نیکو شرکت کنند.
وی تصریح کرد: فعالیت های پرورشی و تربیتی باید مشارکتی باشد بدین صورت که فعالیت ها و اجرای آن توسط خود دانش آموزان انجام شود و مهم تر از همه اینکه فعالیت های پرورشی می بایست اثربخش باشند. برگزاری نماز جماعت در مدارس امری پسندیده و نیکوست اما اینکه برگزاری نماز جماعت تا چه میزان در رفتارهای دانش آموز تاثیرگذار بوده است مهم تر است.
محمد باقریان مدیر آموزش و پرورش منطقه رضویه حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی را بسیار اثرگذار دانست و افزود: با توجه به چالش های فرهنگی موجود در منطقه رضویه همچون ازدواج زودهنگام دختران، نگرش منفی دانش آموزان پسر نسبت به ادامه تحصیل در مقطع متوسطه دوم و ... مطمئنا حوزه پرورشی و مشاوره در کاهش و رفع این چالش ها بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های ارزنده حسن باقرزاده معاون سابق پرورشی و تربیت بدنی منطقه رضویه و معاون فعلی هماهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد برای حسین میرسعیدی به عنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه رضویه آرزوی موفقیت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار