نظری، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با پانا مطرح کرد

برنامه‌ شورای پنجم برای رفع آسیب‌های اجتماعی از نیمه اول سال 97عملیاتی می‌شود

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران معتقد است که موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی نباید ضرب‌الاجلی و فوری باشد و برنامه‌های شورای شهر پنجم درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی از نیمه‌ اول سال 97 عملی خواهد شد.

کد مطلب: ۷۰۷۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد

حجت نظری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به توجه شورای پنجم به آسیب‌های اجتماعی پایتخت گفت: از ابتدای آغاز به کار شورای پنجم، کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی اعضا مطرح بود. کودکان کار، متکدیان و دستفروشان، کارتن‌خوابان و معتادان متجاهر از جمله آسیب‌های اجتماعی است که شورای پنجم برای رفع آن برنامه‌هایی در دست انجام دارد .

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات برای حل آسیب‌های اجتماعی باید به‌ صورت تدریجی انجام شود، گفت: ظرف پنج ماهی که از عمر شورای شهر پنجم می‌گذرد، به‌ صورت عملیاتی اقدامی صورت نگرفته است اما در این مدت موضوع آسیب‌های اجتماعی تهران به طور ویژه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وقتی در مورد موضوعات اجتماعی و فرهنگی صحبت می‌شود از آنجا که با انسان و روح جامعه مواجه هستیم‌، نمی‌توان سرعتی را برای پیشبرد برنامه‌ها در نظر گرفت چرا که نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد. اگر می‌بینیم تاکنون اقدامات عملی در شورای پنجم صورت نگرفته به این دلیل است که کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار دشوار است.

نظری تأکید کرد: موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی نباید ضرب‌الاجلی و فوری باشد چراکه نتیجه مطلوب و مورد انتظار را نمی‌دهد، شاید برای کوتاه‌مدت نتیجه مورد نظر حاصل شود اما در بلندمدت این اقدام نتیجه‌بخش نخواهد بود. البته از نیمه‌ اول سال 97 شاهد اتفاقات زیادی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به افزایش معضل دستفروشی به عنوان یکی از آسیب‌‌های اجتماعی پایتخت گفت: در باره موضوع دستفروشی معتقدیم که باید ساماندهی صورت بگیرد. رویکرد جامعه در برابر دستفروشی، رویکردی دوگانه است. برخی با قاطعیت می‌گویند که به شورا مربوط نیست و برخی هم می‌گویند مردم نیاز به آسایش روانی دارند و باید با این پدیده برخورد کرد ضمن اینکه اگر همکاری بین‌بخشی و میان‌دستگاهی برای حل این معضل وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم موفق باشیم.

نظری اضافه کرد: اگر بتوانیم مطالبه دوگانه جامعه را در نحوه برخورد و ساماندهی دستفروشان یکدست کنیم ، می‌توانیم بگوییم برای دستفروشی می‌توان کاری کرد اما هنوز ابزار سنجش آن را نداریم ضمن اینکه همه مردم از شهرداری انتظار دارند اقدامات دولت را انجام دهد که این عملی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار