اجرای طرح استفاده از تبلت برای آموزش سوادآموزان

قزوین (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قزوین استفاده از تبلت را طرح انگیزشی در آموزش سوادآموزان دانست که برای اولین بار در شهرستان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۶۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

زهرا قلی خانی افزود: باتوجه به اینکه این طرح برای اولین بار دراستان قزوین و درشهرستان البرز اجرا شد مورد استقبال سوادآموزان و آموزش دهندگان قرارگرفت این طرح نقاط قوت و ضعفی داشت که با توجه به نظر سوادآموزان و کارشناسان درذیل به آن می پردازیم.

وی اظهار داشت: نقاط قوت طرح استفاده از نظر آموزش دهنده : ۱- ایجاد انگیزه و احساس ارزشمند بودن در سوادآموزان ۲- آشنایی با فضای مجازی و فن آوریهای جدید ۳- ایجاد اعتماد به نفس در سوادآموزان ۴- بالا رفتن اشتیاق یادگیری در سوادآموزان به علت تطبیق موضوعات با مسائل روزمره

نقاط ضعف از نظر آموزش دهنده: ۱- دراختیار گذاشتن تبلت ها به صورت امانت در میان سوادآموزان ۲- به علت پایین بودن کیفیت تبلت ها، اتمام شارژ تبلت ها به خصوص در زمان کار و استفاده از اینترنت .

نقاط قوت طرح از نظر سوادآموزان: ۱- آموزش نکات کاربردی در زندگی که در محتوای درس گنجانده شده بود ۲- کسب احساس ارزشمندی و محترم شمرده شدن با اجرای این طرح در سوادآموزان ۳- احساس توانمند شدن در حوزه فناوری و فضای مجازی

نقاط ضعف طرح از نظر سوادآموزان: ۱- آموزش از طریق تبلت نیاز به زمان بیشتری دارد ۲- تمام شدن شارژ تبلت ها در حین استفاده و در زمان وصل شدن به اینترنت

نقاط قوت از نظر کارشناسان سوادآموزی : ۱- این طرح باعث افزایش مهارت‌های دیداری و بصری سوادآموزان در کلاس شده بود ۲- استفاده از تبلت باعث ایجاد تنوع و جذابیت در کلاس شده و کلاس را از حالت سنتی و یکنواخت در می آورد ۳- توانمندی‌های فردی سوادآموزان در این گونه کلاسها افزایش پیدا می کند ۴- استفاده از تبلت و سایر فناوری های جدید ، سرعت یادگیری افزایش می دهد ۵- این طرح علاقه مندی به ادامه تحصیل را در سوادآموزان را تقویت می کند .

موارد پیشنهادی از نظر کارشناسان حوزه سوادآموزی : ۱- زمان و فرصت بیشتری برای آموزش نحوه استفاده از تبلت در آموزش درس‌ها گذاشته شود ۲- تعداد دروس هدف برای آموزش افزایش یابد ۳- موارد استفاده‌های دیگری که می توان از تبلت و اینترنت داشت را هم در کلاسها آموزش دهند و آموزش استفاده از تبلت صرفا درسی نباشد و آموزش‌های دیگری نیز از طریق تبلت مد نظر باشد تا مهارت‌های اجتماعی سوادآموزان افزایش یابد ۴- راه حلی برای استفاده از تبلت‌ها در منزل سوادآموزان اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار