رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

۱۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های صنعتی و کشاورزی اردبیل پرداخت شد

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در راستای رونق تولید در استان یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های اردبیل به واحدها و طرح‌ها صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.

کد مطلب: ۷۰۵۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل اظهار داشت: در راستای رونق تولید در استان یک هزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های اردبیل به واحدها و طرح‌ها پرداخت شده است که از این میزان یک هزار و 500 میلیارد ریال به طرح‌های کشاورزی و یک هزار و 50 میلیارد ریال نیز به طرح‌های صنعتی اختصاص یافته است .

وی از ارائه تسهیلات رونق تولیدی به 476 واحد کشاورزی و صنعتی در استان اردبیل از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: از این میزان 93 واحد مربوط به طرح های کشاورزی و 63 واحد نیز مربوط به طرح‌های صنعتی بوده که با معرفی به بانک‌ها و ارائه تسهیلات به این واحدها در صدد رفع مشکلات آنها و رونق تولید در این واحدها هستیم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌های عامل برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان را ناچیز و نامطلوب دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی‌شده به بانک‌ها برای حل مشکلات و ادامه روند تولید نیازمند سرمایه در گردش هستند انتظار داریم که بانک‌ها در زمینه بررسی پرونده‌های معرفی‌شده به آنها تسریع ایجاد کنند .

عاملی با بیان اینکه تاکنون 33 درصد از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی‌شده به بانک‌های عامل توانسته‌اند از این تسهبلات بهره‌مند شوند، افزود: در حال حاضر که اشتغال یک دغدغه مهم و اساسی در استان به شمار می‌رود باید تلاش کنیم تا زمینه برای ارائه تسهیلات به واحدها فراهم شود تا بتوانیم شاهد تثبیت تولید و اشتغال در این واحدها باشیم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: به این منظور باید بانک‌ها در رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان با جدیت وارد شوند و این واحدها را بلاتکلیف نگذارند و در صورتی که متقاضیان برای دریافت تسهیلات مراجعه نکردند ابلاغیه به آنها صادر شود تا در صورت عدم تمایل به دریافت این تسهیلات فرد دیگری جایزین متقاضی شده و زمینه برای رونق تولید در استان فراهم شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار