مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

واحدهای آلاینده در استان اردبیل ساماندهی می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: به منظور رفع خطر از محیط زیست نیاز است تا واحدهای آلاینده استان در سریع‌ترین زمان ممکن ساماندهی شود.

کد مطلب: ۷۰۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد خداپرست در دیدار با مسئولان شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: باتوجه به اینکه در هفته هوای پاک واقع شدیم بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌هایی در راستای حفظ پاکیزگی محیط زیست و رفع آلایندگی‌ها از آن انجام شده است که نیاز است تا به منظور حفظ محیط زیست برخی از واحدهای آلاینده متخلف در این زمینه پلمپ و ساماندهی شوند که در این زمینه نیازمند ورود جدی و سریع دادگستری به امر بررسی پرونده‌های تخلف در استان هستیم .

وی با تاکید بر اجرای سیاست‌های مناسب با حفظ محیط زیستی در سطح استان گفت: مسائل زیست محیطی اهمیت بسزایی در منطقه دارد که در این زمینه ساماندهی محل دفع زباله‌ها و پاکسازی کامل محیط‌های اطراف آن که بیشتر در اطراف روستاهای استان قرار دارد، جلوگیری از فعالیت شکارچیان متخلف در استان و نیز دقت و نظارت بر عملکرد واحدهای آلاینده از اقدامات حائز اهمیت در راستای حفظ زیست محیطی می‌باشد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در همین رابطه طی ماههای اخیر چند واحدهای آلاینده در سطح استان پلمپ و از فعالیت انها در سطح استان جلوگیری شد که نظارت و پایش این واحدهای آلاینده در سطح استا به کمک نهادها و بازرسی‌ها و سربازرس‌های ویژه ادامه داد .

خداپرست با اشاره به ساماندهی محل دفن زباله‌ها در حواشی استان اردبیل تصریح کرد: در 9 ماهه امسال اقدامات بسیار خوبی در راستای ساماندهی و راه‌اندازی محل و سایتهای جدید راه‌اندازی دفن زباله انجام شد که به منظور برطرف شدن سریع آلودگی‌ها از محیط زیست به ویژه اطراف روستاها عملیات خوبی انجام شد و در همین رابطه برخی سایتهای جدید زباله در اطراف شهرستانهای خلخال و مشگین‌شهر راه‌اندازی شده است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اقدامات انجام شده در هفته هوای پاک در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: تخفیف 30 درصدی به معاینه فنی خودروها و بازدید رایگان به مدت 5 روز از موزه طبیعت استان از جمله این اقدامات بود که اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری سایر نهادها در انجام آن موفقیت آمیز بود که طرح دوم تا 5 بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از موزه طبیعت استان در ساعات مشخص شده طی امروز و فردا بازدید به عمل آورند .

رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ محیط زیست در سطح شهرستان مشگین‌شهر گفت: خوشبختانه در رفع معضلات زیست محیطی آمادگی هرگونه تعامل دادگستری با اداره کل حفاظت محیط زیست فراهم است و تلاش بر این بوده تا با همکاری محیط‌بانان و بازرسان محیط زیست بتوانیم در گام اول از فعالیت شکارچیان متخلف در مناطق ممنوع شکار جلوگیری کنیم که در این زمینه جدیت لازم در برخورد با شکار و صید خلاف قانون در سطح مشگین‌شهر وجود دارد .

لطیف سروی تصریح کرد: پرونده‌های تخلف محیط زیست هم‌‌اکنون با سرعت و جدیت کامل در دادگستری شهرستان بررسی و تصمیمات لازم درخصوص این پرونده‌ها بنابر قانون اتخاذ و صادر می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار