سالروز ولادت حضرت زینب (س)وروز پرستارگرامیباد

اسلامشهر(پانا)-پنجم جمادی الاولی، سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبری(س) است،وی توانست با پیام رسانیِ شایسته، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا نیز به نیکویی پرستاری کند و لقبِ «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کند.

کد مطلب: ۷۰۵۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران ، در روزپنجم جمادی الاولی، بانویی پا به عرصه وجود نهاد که آموزگار ایثار و فداکاری بود، او بزرگ پرستاری است که در سال های گوناگون حیات خود، از پنج امام بزرگوار، پرستاری کرده ، حضرت علی (ع)به هنگام ضربت خوردن، امام حسن مجتبی (ع)در هنگام مسمومیت، امام حسین (ع)در لحظات تنهایی و غربت، امام سجاد (ع) در رویارویی با سوز تب جان سوزو از امام محمد باقر (ع)به همراه کودکان صحرای کربلا، نام زینب(س)این پرستار جاودان همیشه تاریخ، همیشه بر تارک زمان می درخشد و همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار می‌اندازد.

روز پرستار

پرستاری، حرفه‌ای مقدّس و ارزشمند است، به صورتی که رسول خدا (ص) ، پرستار را در قیامت، هم نشین ابراهیم خلیل الله (ع)می داند: هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل الله (ع)محشور می‌کند .

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، درباره اهمیت پرستاری بیان میکنند: برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد، یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالی قدر، بی فایده خواهد بود .

امیر مؤمنان، حضرت علی (ع) در فرمایشی زیبا می‌فرمایند: خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.

شایان ذکر است ، با توجه به این حدیث گران مایه، می‌توان پی برد پرستاران که شبانه روز در پی برطرف ساختن گرفتاری‌های بیماران و درمان آنها هستند، به چه پاداشی می‌رسند و نزد خداوند متعالی، چه جایگاه و مقامی دارند.

/خبرنگار:سمیه محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار