رئیس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران :

باید به دنبال تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم

تهران (پانا) - رئیس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در آئین معارفه خودگفت: با استفاده از ظرفیتهای خالی صنایع موجود و ایجاد صنایع مجاز در شهرکهای صنعتی باید به دنبال تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم.

کد مطلب: ۷۰۴۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، آئین معارفۀ یداله صادقی با حضور معاون توسعه مدیریت ومنابع استانها، امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران، جمعی از معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی، معاونین و مدیران روسای ادارت ستادی و تابعه برگزار شد.

یداله صادقی دراین مراسم ضمن تقدیر از زحمات مهندس مس فروش در زمان تصدی ریاست سازمان که درعرصه های مختلف تولید و تجارت فعالیت داشتند گفت: ایشان سجایای اخلاقی بسیار نیک و پسندیده ای دارند و جهادگری شایسته در عرصه دفاع از کشور و تولید می باشند که عملکرد ایشان در بین تولید گران باز خورد مثبت داشته است.

صادقی با تأکید بر این امر که استان تهران استان مهمی است و بخش مهمی از اقتصاد، صنعت وتجارت را اداره می کند که طبیعتاً دارای مزایا و محدودیتهایی است، ادامه داد: ساماندهی صنایع، اولویت وجزء برنامه های اصلی من است که با نقشه راهی که تهیه شده این مسیررا طی و بهبود خواهیم داد.

این مقام مسئول، با اشاره به این امر که بازسازی و نوسازی صنایع تهران در راستای رونق صادرات و ارتقاء شرایط محیط زیست و کاهش هزینه تولید نیز جز، مباحثی است که باید پیگیری واقدام شود، پیگیری برنامه ساماندهی لکه های صنعتی استان تهران را از جمله اقدامات ضروری و مهم در استان تهران دانسته و بر هماهنگی و تعامل دستگاه های ملی و استانی تاکید کرده و در خصوص محدودیت شعاع120 کیلومتری برای توسعه صنایع اظهار داشت: همین صنایع موجود ظرفیت و پتانسیل ارتقاء و توسعه کیفی و کمی را با لحاظ شرایط زیست محیطی دارد که با تعامل و هماهنگی با دستگاههای متولی پیگیری خواهد شد وبا استفاده از ظرفیتهای خالی صنایع موجود و ایجاد صنایع مجاز در شهرکهای صنعتی باید به دنبال تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی با تأکید بر این امر که ما می توانیم بدون اینکه خطوط قرمز توسعه صنعتی را پشت سربگذاریم نسبت به ارتقاء وضعیت موجود با تعامل تولید کنندگان و محیط زیست نسبت به افزایش بهره وری تولید در استان اقدام نماییم، تأکید کرد: سازمانهای صنفی بعنوان بخش هماهنگ کننده اصناف مسئولیت خطیری در این زمینه داشته اند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود به نقش کارکرد اصناف در اقتصاد کشور و استان تهران اشاره کرده و افزود: اصناف همواره در کنار دولت بعنوان بازوان پرتوان نقش آفرینی کرده اند و علاوه بر تولید کالا و خدمات مورد نیاز جامعه درتنظیم بازار جایگاه والایی داشته و دارند.

صادقب گفت :از مجموع450هزار فرصت شغلی که قرار است در بخش صنعت، معدن وتجارت کشور ایجاد شود حدود 250هزارفرصت آن در کشور توسط اصناف ایجاد می گردد که نشان از نقش تاثیر گذار و جدی آنها در کشور دارد ، علاوه بر آن با نقش آفرینی تولید گران و تشکهای تولیدی نیز حدود 200هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود

وی ادامه داد: علاوه بر آن بار سنگین تولید و اشتغال و صادرات نیز بعهده واحدهای تولیدی می باشد که تولید کنندگان استان تهران نقش بی بدیلی در این زمینه ایفا نموده اند.

صادقی افزود: ارائه خدمت به این اقشار شریف و رفع موانع کسب و کار آنها وظیفه ای بس مهم و سنگین است که برعهده سازمان صنعت، معدن وتجارت گذاشته شده است و لازمه ارائه خدمت صحیح بهره مندی از پرسنل متخصص و با انگیزه و خدوم میسر خواهد بود که با تقویت روحیه و انگیزه آنها و تقویت مسیر ارتقاء شغلی ، تامین مسائل رفاهی ،برقراری عدالت در عزل و نصب و توزیع فرصتها و ...می باشد که با توجه به محدودیتهای بودجه ای از مسئولین محترم وزارتخانه و استانداری تهران طلب حمایت نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار