در گفت‌وگو با پانا

حسن رحیمی: قوانین جدید اتحادیه جهانی به کشتی‌گیر ضربه می‌زند؛ با این اوضاع باید تغییر وزن بدهم

تهران (پانا) – مدال‌آور کشتی آزاد ایران در المپیک ریو قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی را باعث لطمه دیدن کشتی‌گیرها دانست.

کد مطلب: ۷۰۴۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

حسن رحیمی آزادکار سبک‌وزن ایران در گفت‌وگو با پانا در تغییر قوانین از سوی اتحادیه جهانی گفت: متاسفانه قوانین خوبی تصویب نشده و با این قوانین به کشتی‌گیر فشار وارد می‌شود مثلاً در روز مسابقه کشتی‌گیر باید وزن‌کشی کند و دو ساعت بعد بر روی تشک برود .

قهرمان کشتی آزاد آسیا و جهان ادامه داد: با این اوضاع تنها کشتی‌گیر لطمه می‌بینید. باتوجه به اینکه این قوانین خیلی سخت شده و اعتراض همه کشتی گیران از همه کشورها در برخواهد داشت من فکر نمی‌کنم خیلی دوام بیاورند.البته این قوانین را به‌صورت کلی نمی‌توان مثبت و منفی ارزیابی کنیم اما آن چیزی که در نگاه اول به ذهن می‌رسد همین روند سخت برای کشتی گیران است .

وی به تغییر وزن اشاره کرد و گفت: باتوجه به تغییر قوانین فکر می‌کنم تغییر وزن باید یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایم باشد. البته باید باکادرفنی و رسول خادم مشورت کنم و بعد تصمیم بگیرم .

رحیمی درباره آخرین وضعیتش و حضور در اردوی تیم ملی توضیح داد: بعد از جراحی سنگینی که انجام دادم با سپری کردن دوران نقاهت به اردو برگشتم و تمرینات را از سر گرفتم. البته وضعیتم به حدی نرسیده که بتوانم از عهده تمرینات سخت و فشرده برآیم و خیلی به زانویم فشار نمی‌آورم. با توجه به اینکه تا انتخابی تیم ملی که اولین آزمون جدی است، وقت دارم بنابراین به خودم چندان فشار نمی‌آورم .

کشتی‌گیر برنزی ایران در پایان گفت: نکته مهم این است که اوضاع بدنی و جسمانی‌ام خوب پیش برود و بتوانم به روزهای اوج برگردم. خدا را شکر برای المپیک 2020 هم وضعیت سنی‌ام به‌گونه‌ای که می‌توانم حضور داشته باشم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار