معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران

زیست‌فناوری باید به عنوان یک رشته‌ میان‌رشته‌ای در مدارس جدی گرفته شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: «آینده کشورهای پیشرفته و در حال توسعه با زیست فناوری گره خورده است و ما درکشور نیز چاره ای جز این نداریم برای توسعه پایداربه عنوان یک رشته میان رشته ای آن را از مدارس جدی بگیریم.»

کد مطلب: ۷۰۴۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، اسفندیار نظری در گفت‌و‌گو‌با خبرنگار ما گفت: «وزارت آموزش و پرورش باتوجه به اجرای موفقیت‌آمیز پایلوت طرح نظام ملی زیست فناوری دانش‌آموزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سوی پژوهشکده شمال و ایجاد مدلی نوین برای ترویج و آموزش زیست‌فناوری د‌ر بین دانش‌آموزان، برای تداوم اجرای طرح در هفت استان منتخب موافقت کرده و مقرر شد در مرحله بعد طرح در سراسر کشور اجرا شود.»

او افزود: «در همین راستا همایش دو روزه ترویجی برای مسئولین آموزش و پرورش و روسای پژوهش‌سراهای منتخب استان‌های تهران، اصفهان، فارس، لرستان، یزد، خوزستان و مازندران به میزبانی مازندران برگزار شد.»

نظری ضمن تأکید بر اهمیت چشمگیر زیست‌فناوری و اشاره به به بازار عظیم زیست‌فناوری در جهان و ایران گفت: «در قرن 21، مهمترین وظیفه آموزش و پرورش، ایجاد شوق یادگیری و شکل‌دهی جامعه‌‌ی دانایی‌محور است.»

او ابراز امیدواری کرد: «با تقویت این دانش و ترویج زیست‌فناوری بین دانش‌آموزان در سال‌های آینده، محققان بزرگی پرورش یابند که با بکارگیری این طرح مهم و کلیدی به کمک پزشکی، غذایی، دارویی کشاورزی وزیست محیطی بیایند.»

معاون آموزش متوسطه آموزش و‌پرورش مازندران گفت: «در مدت زمان محدود اجرای این طرح، تاکنون نتایج مطلوبی به‎دست آمده و هم‌گرایی بین ستاد توسعه زیست فناوری، اداره کل آموزش و پرورش مازندران، شهرداری، خیرین و سایر مراکز علمی و آموزشی استان سبب کسب نتایج مطلوب شده است.»

او افزود: «آینده کشورهای پیشرفته و در حال توسعه با زیست فناوری گره خورده است و ما درکشور نیز چاره ای جز این نداریم برای توسعه پایدار به عنوان یک رشته میان‌رشته‌ای آن را در مدارس جدی بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار