دوام هر جامعه به آموزش و پرورش وابسته است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: «آموزش و پرورش به مثابه جان و روان جامعه است و دوام هر جامعه به آموزش و پرورش بستگی دارد.»
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید علی قاسمی در گردهمایی نقش شوراهای آموزش و پرورش در توسعه استان که با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، رؤسای آموزش و پرورش، معاونین آموزشی و پرورشی، بخشداران، اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق و روسای نهادهای مختلف در اردوگاه شهدای دانشآموز شهرستان ساری برگزار شد، گفت: «آموزش و پرورش به مثابه جان و روان جامعه است وبا توجه به توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی جوامع، دوام هر جامعه به آموزش و پرورش وابسته است.»
او با اشاره به اینکه صاحبنظران نیز بر این باورند که هر گونه هزینه برای دانشآموزان در دراز مدت سودآور است و سرمایهگذاری برای دولت محسوب میشود گفت: «اندیشمندان به دنبال راهکارهای مناسبی در عرصه تعلیم و تربیت هستند و در نظام جمهوری اسلامی ایران اهداف تربیتی در راستای تعلیم و تربیت قرار گیرد و مجلس شورای اسلامی نیز آن را به عنوان قانون تصویب کرد.»
قاسمی افزود: «این قانون هدفهایی از جمله تحقق و مشارکت مردم و تسهیل در فعالیت های آموزش و پرورش را در نظر دارد.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: «باید توجه داشت که در استان مازندران ۳۲ شورای آموزش و پرورش به فعالیت مشغولند و حوزههای مشارکت در این اداره مشارکت در نهادها و شوراهای آموزش و پرورش، مشارکت خیرین به عنوان خیرین مدرسه ساز، مشارکت مردم در اداره مدارس، مشارکت سازمانها و مشارکت شوراها در دستگاههای دولتی و غیردولتی است.»
او با بیان اینکه در آموزش و پرورش شاهد تغییر شاخصها و رشد عمومی بودیم، خاطرنشان کرد: «استمرار مدیریت حرفهای در همه عرصهها، استقرار مدیریت برنامهمحوری در همه سطوح آموزش و پرورش، ساماندهی مراکز نیروی انسانی و کاهش نیروهای مازاد، ارتقاء سطح علمی آموزش و پرورش استان، پوشش تحصیلی ۱۰۰درصد در آموزش ابتدایی و ۹۸درصدی در متوسطه اول و ۹۵ درصد در متوسطه دوم و ارتقاء رشتهها به رشتههای فنی و حرفهای و کسب رتبه های اول و دوم کشوری در این رشته را داشتیم.»
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه افزود: «قبل از دولت تدبیر و امید مشارکت مردم در مدارس غیر دولتی ۱۵ درصد بود اما امروز به ۲۱درصد رسیده است.»
این مقام مسئول افزود: «مدارس آموزش از راه دور از سال ۸۳ پایه گذاری شد و از زمان پایه گذاری تا سال ۹۲ حدود ۱۸ هزار نفر و از سال ۹۲ تا۹۵ حدود ۲۹هزار نفر از آموزش از راه دور در استان فارغ التحصیل شدند.»
قاسمی تصریح کرد: «در قبل از دولت تدبیر و امید ۱۰هزار و ۴۴۲ نفر از مدارس از راه دور دانش آموزانی داشتند که در رشتههای پژشکی از سد کنکور گذشتند.»
او در خصوص مدارس پژوهش محور که از سال ۹۳ پایه گذاری شد گفت: «در این مدارس افزایش رتبه در نرخ دانشآموزان استان در مسابقات فرهنگی و قرآن و عترت داشتند.»
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران یادآور شد: «آموزش و پرورش مازندران با رشد شاخصها به عنوان آموزش و پرورش برتر و فعال شناخته شده است و جایگاه خوبی در کشور دارد.»
ارسال دیدگاه