برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در روستای دهنو

یک دوره کلاس آموزشی آشنایی با بیماری‌های تب برفکی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روستای دهنو از توابع شهرستان نهبندان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۳۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای دام و طیور بخصوص بیماری های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی دهستان میغان در روستای دهنو برگزار شد.

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی که با حضور 30 فراگیر برگزار شد نکاتی در خصوص راه های کنترل و پیشگیری از بیماری های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیان گردید.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ازطریق تماس با پرندگان مهاجر آبزی که دارای منبع آبی مشترک با طیور اهلی هستند قابل انتقال است .


راه انجام تصریح کرد: این بیماری درپرندگان به صورت کاهش مصرف دانه پرنده، افت شدید تولید تخم مرغ درمرغ های تخمگذار، سیاه شدن تاج و خونریزی از ساق پا بروز می‌کند و در مدت کوتاهی موجب مرک پرنده می‌شود .


رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان، بیماری تب برفکی را یک بیماری بسیار واگیر دامی دانست که تقریبا همه زوج سمان از جمله نشخوارکنندگان اهلی را مبتلا می‌کند و در صورت بروز خسارت اقتصادی قابل توجهی را به بار می‌آورد .

وی ادامه داد: بهترین راه پیشگیری از بیماری تب برفکی رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی می باشد که افزایش ارتقاء آگاهی دامداران در این خصوص به پیشگیری از گسترش بیماری کمک شایانی خواهد نمود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار