امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین فریضه های الهی در مدارس خراسان رضوی

مدیر آموزش وپرورش کاشمر در سومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش کاشمر گفت: پرداختن به فریضه ی الهی امر به معروف و نهی از منکر در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده زیرا مدارس یکی ازمراکز اصلی تربیت است که ما با الگوسازی مناسب می توانیم دانش آموزان را تشویق به رعایت این فریضه مهم نماییم

کد مطلب: ۷۰۳۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی ، سومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش کاشمردرسال تحصیلی جاری، با حضوردکتر علی طاهریان مدیرآموزش و پرورش ،علی شهابیان مقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر اعضای ستاد در دفتر این مدیریت با موضوع بررسی منکرات ومعروفات،چالش ها وآسیب ها در حوزه آموزشی و اداری برگزار گردید .

علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمر در این نشست،ضمن تقدیر وتشکر از حضور اعضا وپیگیری مصوبات جلسات قبل،گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه افراد جامعه است ،با گسترش امر به معروف و نهی از منکر ضمانت مادی و معنوی را در جامعه گسترش خواهیم داد و کوتاهی در این امر آثار مخربی را در پی خواهد داشت .

وی افزود: نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نهادینه شدن قانون الهی، زمینه ساز از بین رفتن گناه در جامعه است،لذا رعایت شعائر اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر و رعایت حجاب و عفاف به صورت جدی بایدپیگیری شود وحساسیت بیشتر دراین مقوله نشانه سلامت جامعه است

علی طاهریان با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه وسیع با نیروهای توانمند می باشد؛ از تلاش و زحمات مدیران وهمکاران مدارس واداری در پیگیری مسائل مربوط به حوزه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در مدارس تقدیر و تشکر کرد .

وی در ادامه گفت: پرداختن به فریضه ی الهی امر به معروف و نهی از منکر در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده زیرا مدارس یکی ازمراکز اصلی تربیت است که ما با الگوسازی مناسب می توانیم دانش آموزان را تشویق به رعایت این فریضه مهم نماییم .

مدیرآموزش وپرورش کاشمر اجرای طرح یاد آوران معروف در مدارس را منشاء تحول برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و از ابلاغ شرح وظایف و دستورالعمل این طرح به مدارس خبر داد و گفت: دانش آموزان نیز باید بر اساس طرح یاد آوران معروف ، ایفای نقش نمایند .

در ادامه هریک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند،از عمده مسائل مورد بحث در این جلسه نوع پوشش،حجاب برتر،تکریم ارباب رجوع،اخلاق مداری ونظم و برخورد مناسب،فضای مجازی و سایر منکرات رایج بود .

همچنین مقرر شد جهت ریشه یابی بهتر این منکرات،جلساتی مجزا با حضور نماینده معلمان در مدارس و دانش آموزان گذاشته شود تا ضمن جویا شدن نظرات ، تصمیمات بهتری در این زمینه اتخاذ گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار