ارسال بیش از 65 هزار اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره مشکات

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به استقبال چشمگیر از ششمین جشنواره ترویجی و آموزشی مشکات، از ارسال بیش از 65 هزار اثر به دبیر خانه این جشنواره از ابتدای دی‌ماه جاری خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران «محمد روشنی» با اعلام این خبر افزود: فعالیت ششمین جشنواره مشکات از ابتدای دیماه امسال در تمامی 22 منطقه شهر تهران آغاز شده و تاکنون، 65 هزار و 169 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه 13 تهران با قریب به 11 هزار اثر، تاکنون بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده است، اظهارداشت: پس از این منطقه ، مناطق 12 و 14 تهران در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مهلت ارسال آثار به ششمین جشنوراه مشکات را تا پایان دیماه اعلام و تاکید کرد: فراخوان شرکت در این جشنواره در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری و نیز 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران اکران شده تا تازه ترین آثار ترویجی و آموزشی شهروندان تهرانی با محور تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی دریافت شود.

وی اظهارداشت: جشنواره آموزشی و ترویجی مشکات فرصت و شرایطی را مهیا می سازد تا شهروندان در چارچوب آن اندکی به مسائل، مشکلات، نگرانیها و آرزوهای خود برای محله و شهر بیندیشند و نتایج اندیشه ها و خواست‌های خود را برای تحقق محله ای مطلوب با شهروندانی متعادل و دارای فرهنگ و اخلاق شهروندی در قالب ها و موضوعات جشنواره بیان کنند.

روشنی، جامعه مخاطب این جشنواره را گروه های سنی ردیف اول تا سوم (7 تا 12 سال) و گروه های سنی (13 سال به بالا) نام برد و افزود: کودکان کمتر از 7 سال و 7 تا 9 سال در رشته نقاشی، 10 تا 12 سال به صورت فردی در رشته های نقاشی و خاطره نویسی و به صورت گروهی در بخش های جانبی سرود و تئاتر دانش آموزی می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام شرکت نوجوانان 13 تا 15 سال در رشته های نقاشی، عکاسی وخاطره نویسی، ادامه داد: همچنین جوانان 16 سال به بالا به صورت فردی در رشته های کاریکاتور، عکاسی،گزارش تصویری، شعر و داستانک و به صورت گروهی با ساخت فیلم کوتاه یا انیمیشن در جشنواره امسال شرکت می کنند. شرکت کنندگان باید آثار خود را پس از ثبت در سامانه، به سرای محله خود تحویل دهند که پس از داوری های صورت گرفته به ترتیب برگزیدگان محله و منطقه مشخص و طی برنامه ای جداگانه مورد تقدیر قرار می گیرند.

روشنی ایجاد هماهنگی و انسجام در مدیریت یکپارچه آموزش های شهروندی و توسعه این برنامه ها، جلب مشارکت خلاقانه و فعال شهروندان در اداره بهتر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی را از اهداف این جشنواره برشمرد.

مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تولید آثار و محتواهای ارزشمند توسط شهروندان در جشنواره مشکات، خاطرنشان کرد: این آثار ارزشمند، گویای نیازمندیهای آموزشی شهر و محله های ماست که باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان مدیریت شهری قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع «شهر ایمن ؛ مباحث زیست محیطی» گفت: این موضوع در راستای صرفه جویی آب و انرژی، مدیریت پسماند و کاهش آلودگی از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست مدیریت و اجرا می شود.

به گفته روشنی، موضوعاتی چون «فرهنگ رانندگی؛ حقوق و تکالیف عابرین» و «زیبایی شناسی شهری؛ معماری ایرانی اسلامی» نیز به ترتیب توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت معماری و شهرسازی به اجرا درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار