اجرای طرح «خانه و مدرسه» در 58 مهد کودک شهرستان زنجان برای سومین سال

زنجان (پانا) - مدیربهزیستی شهرستان زنجان با اعلام اجرای طرح «خانه و مدرسه» در 58 مهد کودک این شهرستان گفت : پیشگیری از اعتیاد، تقویت و حمایت جهت ایجاد رابطه کوتاه‌مدت و بلند‌مدت در دوره های مختلف زندگی از اهداف برگزاری طرح خانه و مدرسه است.

کد مطلب: ۷۰۲۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

رزاق منافی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا افزود : این طرح برای مقابله با بزهکاری نوجوانان، خشونت، اعتیاد و ترک تحصیل فرزندان اجرا شده است تا اختلالات رفتاری در دانش‌آموزان کاهش پیدا کند و در نهایت منجر به افزایش کارکرد خانواده شود.

وی با بیان اینکه گفت: ایجاد عوامل محافظتی در برابر اختلالات مختلف رفتاری در دانش‌آموزان، بهبود توانایی خانواده‌ها برای گوش فرا دادن به مسائل کودکان و برقراری ارتباط با آن‌ها از جمله اهداف مهم و اساسی این طرح است .

وی افزایش مهارت زندگی برای کودکان و مهارت های فرزندپروری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد. منافی تصریح نمود: یک کودک در لایه‌های مختلف سیستم‌های اجتماعی، خانواده، جامعه و فرهنگ رشد پیدا می‌کند و ابتدا در اجتماع خانواده قرار گرفته ، سپس وارد مدرسه و اجتماع می شود که کودک بر اساس آن رشد و نمو پیدا می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند تا از این طریق به حمایت از یکدیگر بپردازند و والدین نیز به دلیل مشغله و وظایف متعدد و سنگین درمراقبت، تربیت و بزرگ کردن احساس تنهایی نکنند.

وی گفت : هوش هیجانی برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ کودک باید بتواند خود را بشناسد و ابراز وجود کند و در دوران بزرگسالی بر اساس تخصص و آمادگی ذهنی، خود را نشان دهد.

مدیربهزیستی شهرستان زنجان یادآور شد: این طرح به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است که می تواند آثار و نتایج ارزشمندی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی گفت : تمام متخصصان از جمله معلمان ، مشاوران و مربیان که درارتباط با کودک هستند باید از طریق یک رابطه توام با احترام به والدین سعی در کمک به موفقیت کودک داشته باشند.

وی گفت : در برنامه FAST فرصتی برای والدین فراهم می گردد تا با یکدیگر آشنا شوند واز تجارب یکدیگر برای تربیت فرزندان خود استفاده نمایند.

این طرح برای سومین سال متوالی در 58 مهدکودک تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان اجرا درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار