«دیوار» در برنامه هر هفته یک کتاب انجمن اشراق زنجان نقد می‌شود

زنجان (پانا) - کتاب «دیوار» نوشته «ژان پل سارتر» منتخب این هفته انجمن ادبی اشراق زنجان برای نقد و بررسی در برنامه «هر هفته یک کتاب» شد.

کد مطلب: ۷۰۲۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر انجمن ادبی اشراق زنجان با اعلام این خبر افزود: این کتاب از ادبیات فرانسه انتخاب شده و فردا یکشنبه، ٢٤ دی‌ماه از سوی علاقه‌مندان به ادبیات مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی این برنامه را بیست و سومین جلسه نقد کتاب انجمن ادبی اشراق عنوان کرده و ادامه داد: برنامه نقد و بررسی کتاب از ابتدای سال جاری آغاز شده و پیش از این در دی‌ماه سه کتاب "مردی با کبوتر" نوشته رومن گاری، "سقوط" نوشته آلبر کامو و "مرگ آرام" نوشته سیمون دو بووار از سری کتاب‌های ادبیات فرانسه نقد شدند.

اوجاقلو دیوار را آخرین کتاب مورد بررسی در دی‌ماه دانسته و گفت: شرکت برای عموم در جلسه نقد کتاب آزاد بوده و علاقه‌مندان به این برنامه می‌توانند از ساعت ٤ تا ٦ عصر یکشنبه، در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، طبقه دوم، کلاس کارگاه شعر حضور یابند.

به گزارش پانا،دیوار یکی از بزرگترین آثار داستانی ژان پل سارتر است که مشتمل بر ۵ داستان کوتاهی است و این نویسنده در طول عمر خود نوشته است. این کتاب در سال ۱۹۳۹ منتشر شد و بلافاصله شهرت و موفقیتی برایش به ارمغان آورد. این داستان‌ها با زمینه هستی‌گرایانه خود بازتاب‌دهنده عقاید فلسفی سارتر در مورد تعهد و رستگاری از طریق هنر است. داستان‌های کتاب به ترتیب دیوار، اتاق، اروستراتوس، صمیمیت و کودکیِ یک رهبر نام دارد. برجسته‌ترین داستان این مجموعه همان داستان دیوار است که نام کتاب هم از آن گرفته شد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار