معاون آموزش ابتدایی:معلمان باید اندیشه ورزی را بجای اندیشه آموزی سر لوحه کار خود قرار دهند

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان درجلسه هم اندیشی نماینده معلمان دوره ابتدایی شهرستان ایجرودگفت: معلمان باید اندیشه ورزی را بجای اندیشه آموزی سر لوحه کار خود قرار دهند.

کد مطلب: ۷۰۱۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان زنجان به نقل ازایجرود ، جلسه هم اندیشی نماینده معلمان دوره ابتدایی این شهرستان با هدف ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان در محل سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایجرود برگزار شد .

اصغر بیات ، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با طرح این سوال که هدف نهایی از تعلیم و تربیت چیست ؟ گفت : ما با آموزش دانش اموزان اهداف متعددی را دنبال می کنیم که بتوانیم به کمال توام با خوشبختی که در فرد ایجاد می شود دست یابیم .

بیات در ادامه اظهار داشت : نماینده معلمان، راهبران آموزشی و سرگروه های آموزشی حلقه های اصلی ارتقای کیفیت آموزشی هستند .

وی همچنین تصریح کرد : معلمان باید اندیشه ورزی را بجای اندیشه آموزی سر لوحه کار خود قرار دهند و همواره در این اندیشه باشند که کودکان چگونه یاد می گیرند .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به باور های سنتی در تعلیم و تربیت گفت : ما باید مفاهیم جدیدی همچون ارزشیابی توصیفی که به عنوان نگرش جدید در امر تعلیم و تربیت است را به یک گفتمان غالب تبدیل نماییم .

بیات توضیحاتی در خصوص آموزش های غیر مستقیم و پنهان ، درونی کردن انگیزه های یادگیری و بهره گیری از مرکز اختلات یادگیری ، ارائه نمود .

وی همچنین توجه مضاعف به حرمت نفس و اعتماد بنفس در کودکان و رشد ابعاد مختلف کودک را تاکید کرد.

داود بهرامی ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود نیزضمن تقدیر از زحمات معلمان در سطح مدارس ،گفت : شورای معلمان یکی از مهم ترین ارکان در ارتقای کیفیت آموزش بشمار می رود که نماینده معلمان برای ایجاد فضای مناسب برای مشارکت سایر معلمان در امورات مدرسه نقش اساسی دارند .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایجرود همچنین تصریح کرد : نماینده معلمان با توجه به مقبولیت که در بین همکاران برخوردار می باشند ،با مشارکت فکری دیگر عوامل آموزشگاه در جهت ارتقای و پیشرفت علمی و پرورشی اهتمام ورزند.

ایجاد آرامش روانی در محیط مدارس،آموزش مهارت های زندگی، توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی از تاکیدات بهرامی در این جلسه بود .

در این جلسه نماینده معلمان نظرات ، انتقادات و مشکلات خود را در حوزه آموزش ابتدایی ارائه نمودند .

شایان ذکر است در پایان این جلسه از چهار همکار بازنشسته دوره ابتدایی با اهدای لوح یادبود تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار