اجرای زنگ صبحانه سالم با هدف فرهنگ سازی تغدیه سالم در رشتخوار

جلسه شورای سلامت آموزش وپرورش با حضور رئیس و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان رشتخوار در محل اداره آموزش وپرورش برگزار شد

کد مطلب: ۷۰۱۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، مدیرآموزش وپرورش رشتخواراظهار کرد: مدرسه نه تنها محیطی برای آموزش، رشد شخصیت اجتماعی دانش آموزان بلکه به عنوان پایگاهی مهم جهت تأثیرگذاری بر خانواده و اجتماع نیز هست. وی توجه به حوزه بهداشت مدارس را موجب بهبود وضعیت سلامتی در سطح جامعه دانست وسلامت دانش آموزان را سلامت آینده سازان جامعه عنوان کرد.
محد قاسم پور از همکاری وهمراهی موثر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در طرح ها وبرنامه های حوزه سلامت مدارس قدردانی کرد وافزود باید به دنبال کیفی سازی برنامه ها مدارس باشیم.
قاسم پور از اجرای زنگ صبحانه سالم در مدارس ابتدایی شهرستان با هدف فرهنگ سازی اهمیت تغذیه در دانش آموزان خبرداد و گفت: با همکاری کارشناسان و مسئولین بهداشت شهرستان و رابطین بهداشت مدارس به دنبال اجرای با کیفیت این طرح در سطح مدارس شهرستان خواهیم بود.
ایشان اجرای طرح ها وفعالیت های مدارس مروج سلامت را موفقیت آمیز عنوان نمود و افزود؛ موفقیت مدارس مروج سلامت در اجرای برنامه ها وطرح های حوزه سلامت در نتیجه کار تیمی و گروهی این مدارس است. و افزود با هدف ارتقاء سطح سلامت جسمی ، روحی وروانی وبا همکاری کارشناسان حوزه بهداشت سه گروه هدف شامل اولیاء، دانش آموزان و مربیان را در این مدارس دنبال می کنیم. ایشان از ورود اولیاء ومربیان به جلسات وکارگاههای دانش افزایی سلامت این مدارس خبر داد.
در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار به ایام بسیج ملی تغذیه (15الی30دیماه) با شعار" چاقی یا سلامتی انتخاب با شماست" اشاره کرد و از همراهی وهمکاری آموزش وپرورش در برنامه ها حوزه سلامت شهرستان قدردانی کرد.
مهدی کلاتی اولویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در سطح مدارس آموزش مهارتهای ده گانه زندگی با هدف تغییر رفتار و ارتقاء سلامت دانش آموزان و اولیاء آنها عنوان کرد و از اجرای موفقیت آمیز طرح های وارنیش فلوراید، پدیکولوز و آهن یاری وپوشش 100درصدی معاینات دانش آموزی در مدارس هدف خبر داد.
کلاتی با علام اینکه شبکه بهداشت درمان شهرستان با مسیر وبرنامه های جدید به سطح مدارس شهرستان وارد شده است اولویت این مرکز را بهبود استاندارد ها و برنامه های هدف دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار