برگزاری کارگاه آموزش خانواده به همت آموزش و پرورش فراهان

کارگاه آموزش خانواده با عنوان سلامت روان به همت آموزش و پرورش فراهان ویژه والدین در مجتمع امامت این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۰۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مدرس آموزش خانواده شهرستان فراهان در این کارگاه گفت: خانواده یکی از عوامل موثر در شکل گیری رفتار فرد بشمار می رود است به طوری که پدر و مادر نیرومند ترین آموزگار، آموزش خانوادگی پایدارترین و محیط خانه مهمترین آموزشگاه برای هر فرد محسوب می شود.

حمیدی زاده افزود: پدر و مادرها باید توجه داشته باشند که رفتار انها بیشتر از پند و نصیحت بر روی فرزندانشان تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مراقبت مستمر، محافظت بیش از اندازه و دلسوزی افراطی والدین به شخصیت کودکان آسیب می رساند و مانع از استقلال فکری و عملی آنها خواهد شد.

این مدرس آموزش خانواده بیان کرد: برای داشتن فرزندانی با روحیه و سالم باید آنها را در مسائل و تصمیم گیری ها مشارکت داد، مطابق سن و سال بچه ها مسئولیت به آنها داد و فرصت اظهار نظر را از آنها سلب نکرد.

حمیدی زاده اظهار داشت: محیط و شرایط خانوادگی عامل تشویق کننده یا باز دارنده مراحل رشد است و این عامل نقش موثری در اعتماد به نفس، تنش و یا سوء ظن و عیب جویی در فرزندان ایفا می کند.

آشنایی با مهارت های زندگی، ایجاد روابط سالم بین اعضاء خانواده، هماهنگی والدین و اطلاع از نیازهای افراد خانواده، توجه به رفتار های مثبت یکدیگر و تشویق رفتارهای پسندیده و ... در شکل گیری یک خانواده سالم موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار