عضو کمیسیون آموزش: کاهش تنوع مدارس تنها راهکار حذف کتابهای کمکدرسی است
تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بهترین راهکار برای حذف کتابهای کمک درسی را کاهش تنوع مدارس دانست.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد بیرانوندی با انتقاد نسبت به استفاده از کتابهای کمکهای درسی در مدارس، گفت: با توجه به زمانی که دانشآموزان دارند نمیتوانند هم کتابهای درسی و هم کمکدرسی را درست و کامل مطالعه کنند؛ به عبارتی یادگیری تمام یافتههای دنیا در مدت تحصیل برای دانشآموزان امکانپذیر نیست.
نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی بخشی از سوالهای کنکور اطلاعات عمومی بود و بخش دیگر سوالات از کتابهای درسی طرح میشد اما امروزه تمام سوالهای کنکور از مطالب موجود در کتابهای درسی است بنابراین استفاده از کتابهای کمک درسی نیاز نیست.
وی با بیان اینکه برخی از کتب کمک درسی مهارت دانشآموزان را در پاسخگویی به سوالهای کنکور و آزمونها افزایش میدهد، اظهار کرد: دانشآموزان برای ورود به دانشگاه یا برخی مدارس که آزمون ورودی دارند از این کتابها استفاده میکنند و در واقع برای تقویت تستزنی دانشآموزان به کار میرود.
وی با انتقاد از وجود مدارس تیزهوشان و نمونه، بیان کرد: وجود این مدارس باعث میشود که دانشآموزان ناچار به استفاده از کتابهای کمک درسی شوند چرا که برای موفقیت در آزمون ورودی باید توانایی تستزنی داشته باشند.
بیرانوندی یادآور شد: تنوع مدارس عامل اصلی استفاده از کتابهای کمک درسی است؛ خانوادهها تمایل دارند فرزندانشان با استفاده از این کتابها از دانشآموزان دیگر برتری پیدا کنند؛ بهترین راهکار برای حذف کتابهای کمک درسی کاهش تنوع مدارس است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاکید کرد: استفاده از کتابهای کمک درسی باعث استرس دانشآموزان میشود چرا که باید علاوه بر کتب درسی این کتابها را نیز مطالعه کنند؛ وجود این کتابها از یک سو به دانش آموزان آسیب وارد میکند و از سوی دیگر بار مالی زیادی به خانوادهها تحمیل میکند.
ارسال دیدگاه