ایران پرترافیک‌ترین آسیایی جام جهانی؛ شش حریف دوستانه برای تیم کی‌روش قطعی شد

تهران (پانا) – برنامه‌های قطعی شده تیم‌های ملی در جام جهانی حجم بالای دیدارهای دوستانه تیم ملی ایران در ماه‌های اخیر را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۷۰۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

تا شروع جام جهانی 2018 بیش از پنج ماه زمان باقی‌مانده است و طی این ماه‌ها تیم‌های حاضر در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان آخرین برنامه‌های آماده‌سازی خود را انجام می‌دهند.

در بین پنج تیم آسیایی که به جام جهانی 2018 روسیه راه یافته‌اند مروری بر برنامه‌های دوستانه تقریباً قطعی شده تیم‌ها نشان می‌دهد ایران در بین سایر هم قاره‌ای‌ها جایگاه ویژه‌تری را برخلاف سال‌های گذشته به خود اختصاص داده است.

بر اساس آنچه تا به امروز قطعی شده است تیم ملی ایران در روزهای پایانی اسفند سال جاری دو بازی دوستانه در تهران برگزار خواهد کرد و سپس راهی اردوی اروپایی می‌شود. 25 اسفندماه پرو یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی رقیب تیم ملی ایران در تهران خواهد بود و شاگردان کی روش در آخرین روز سال در تهران به مصاف لیبی خواهند رفت.

پس از شروع سال نو تیم ملی ایران راهی فرانسه می‌شود تا سوم فروردین در پاریس دیداری دوستانه با الجزایر یکی از ناکام‌های بزرگ قاره آفریقا در رسیدن به جام جهانی برگزار کند. بعد از این بازی تیم کی روش به قطر خواهد رفت تا از حضور یونان در این کشور استفاده کند و هفتم فروردین با این تیم روبرو شود.

تیم ملی در 28 اردیبهشت، دیداری دوستانه مقابل ازبکستان برگزار خواهد کرد تا مروری تاکتیکی داشته باشد. پس از این بازی، ترکیه حریف دیگر تیم ملی ایران خواهد بود؛ دیداری که 7 خرداد برگزار می‌شود و بنابر شنیده‌ها تهران میزبان این رقابت است.

اما در بین سایر آسیایی‌ها تنها ژاپن است که تعداد بازی‌های دوستانه‌اش از سایر تیم‌ها بیشتر است. سامورایی‌ها برای فروردین‌ماه برنامه‌ریزی دو بازی دوستانه در حضور تماشاگرانشان را کرده‌اند. 3 فروردین اوکراین و 7 فروردین آرژانتین حریف‌های دوستانه ژاپن خواهند بود.

استرالیا و کره جنوبی هم در نوروز به اروپا خواهند رفت تا هر کدام یک بازی دوستانه انجام دهند. استرالیایی‌ها 3 فروردین در خانه‌ی نروژ به میدان می‌روند. کره جنوبی هم در تلاش برای مهیاکردن دیدار در سوم فروردین است اما آنچه تا امروز قطعی شده است مصاف هفتم فروردین این تیم با لهستان در ورشو است.

نکته جالب تا امروز این است که تیم ملی عربستان هیچ دیدار دوستانه‌ای را قطعی نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار