مدیرکل دفتر پیش دبستانی در گفت وگو با پانا:

از 170 هزار کودک دوزبانه حدود 50 هزار کودک، تحصیل رایگان دارند

تهران (پانا) – مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش از تحصیل رایگان حدود 50 هزار کودک دوزبانه خبر داد و بر توجه ویژه به این افراد تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

رخساره فضلی در گفت وگو با پانا، درباره تامین تجهیزات کلاس های درس برای تحصیل کودکان دوزبانه اظهار کرد: تحصیل این کودکان جز اولویت های دفتر و ضرورت های نظام تعلیم و تربیت است اما امکانات و تجهیزات ما به اندازی نیست که بتوانیم به این دانش آموزان خدمات ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با وجود تمام تلاش ها و موفقیت های دولت توانسته ایم 170 هزار کودک دوزبانه را تحت پوشش قرار دهیم که از این تعداد حدود 50 هزار کودک تحصیل رایگان داشته و سایر این دانش آموزان با کمک های مشارکتی تحصیل می کنند.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموزان کلاس های عشایر، چندپایه کم جمعیت و کلاس های با ضریب محرومیت تحصیل رایگان دارند اما سایر دانش آموزان برای تحصیل در دوره پیش دبستانی باید شهریه پرداخت کنند.

فضلی در پاسخ به این سوال که شهریه دوره پیش دبستانی چقدر است؟ بیان کرد: شهریه دوره پیش دبستانی برای برخی خانواده هایی که در مناطق محروم زندگی می کنند زیاد است که این مساله باعث می شود چرخه محرومیت به وجود بیاید و بازماندگان از تحصیل ها زیاد شوند.

وی همچنین عنوان کرد: سال گذشته میانگین سرانه ای که برای 175 هزار کودک دوزبانه اختصاص داده شد، کمتر از 200 هزار تومان بود که با این مبلغ کم توانستیم این تعداد کودک را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی، حمایت و توجه بیشتر به کودکان مناطق دوزبانه تا 3 سال آینده تمام کودکان لازم التوجه را تحت پوشش آموزش های پیش دبستان قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار