معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

نگاه به هنرستانهای کشاورزی یک نگاه درآمدزایی و تربیت نیروی انسانی ماهر است

معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش مریوان گفت: نگاه به هنرستانهای کشاورزی یک نگاه درآمدزایی تربیت نیروی انسانی ماهر است.

کد مطلب: ۶۹۹۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان، محسن شهرستانی معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش مریوان گفت: نگاه به هنرستانهای کشاورزی یک نگاه درآمدزایی تربیت نیروی انسانی ماهر است.

وی با بیان اینکه 90 درصد بخش کشاورزی تولید محور است، افزود:این هنرستانها ظرفیت خوب و بسیار مهمی برای درآمدزایی در آموزش و پرورش می باشند و اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود علاوه بر درآمد زایی برای آموزش و پرورش، نیاز بخش کشاورزی به نیروی انسانی ماهر را رفع می کند.

شهرستانی با انتقاد از عدم تناسب تعداد هنرآموز در هنرستانهای کشاورزی با نیاز بخش کشاورزی عنوان کرد: هم اکنون طبق آمارهای رسمی 20 درصد شاغلین کشور با حدود بیش از 4 میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت می کنند این در حالی است که تعداد هنرآموزان هنرستانهای کشور هیچ تناسبی با نیاز این بخش ندارد.

معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش راه برون رفت از این وضعیت را توجه ویژه به این بخش در سطح تصمیم گیریهای کلان و معرفی و توسعه رشته ها در هنرستانها کشاورزی ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار