رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین:

دو روستای زلزله‌زده کرمانشاه به همت خیران توسط سپاه قزوین بازسازی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از ساخت و بازسازی 2 روستا در منطقه سرپل ذهاب با همت خیران خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، حمیدرضا اله بداشتی در نشست با اعضای هیات موسس مدارس و خیران مدرسه ساز قزوین به منظور هماهنگی و جذب کمک ها جهت اجرا شدن تعهد ساخت 200 واحد مسکونی در روستاهای زلزله زده قره بلاغ و بابا اسکندر شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حادثه زلزله درمنطقه غرب کشور و کرمانشاه، سپاه استان قزوین مسئولیت ساخت و بازسازی دو روستا در منطقه سرپل ذهاب را بر عهده گرفته و مسئولین سپاه استان قزوین در حال حاضر در منطقه مستقر شده اند .
وی بیان کرد: از روز دوم زلزله در کرمانشاه، براساس مسئولیتی که واگذار شد، با حضور گروه جهادی در منطقه مستقر شدیم و نسبت به موضوع آواربرداری، بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در زیر آوار، تدفین، امدادرسانی و غیره کمک‌های لازم انجام گرفت و تا کنون 80 درصد آوار برداری ها انجام شده است.
بداشتی اضافه کرد: با تقسیم کاری که از سوی مسئولین کشور صورت گرفته است قرار است سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و بسیج سازندگی دو روستای قره بلاغ و همچنین بابا اسکندر در سرپل ذهاب را بازسازی کند.
این مسئول ادامه داد: ساختمان های این دو روستا بین 80 تا 100 درصد تخریب شده و بیشتر این ساختمان ها نیاز به نوسازی دارد.
وی گفت: براساس برآورد کارشناسی ساخت هر واحد مسکونی 78 متری در 2 روستای قره بلاغ و بابا اسکندر که برعهده استان قزوین قرار گرفته است، به حدود 600 میلیون ریال هزینه نیاز دارد.
بداشتی با اشاره به اینکه سپاه آمادگی لازم را برای خدمات رسانی به مردم آسیب دیده دارد، تاکید کرد: در طی چند روز اخیر چندین محموله کمک های امدادی مردم از طریق سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین وارد منطقه شده و دربین مردم توزیع شده است
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: در تاکنون 80 کامیون کمک های مردمی در مناطق زلزله زده ارسال شده و بیش از یکهزار چادر در روستاهای قره بلاغ و بابا اسکندر در 10 نوبت تو زیع شده است.
وی از جمع آوری کمک‌های نقدی دانش آموزان و اولیای آن‌ها جهت کمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: هدف از این اقدام زنده نگه داشتن روحیه مردم یاری، پویا نگه داشتن روحیه خدمت رسانی و همیاری در دانش آموزان و همچنین فراهم سازی زمینه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده است.
بداشتی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی استان پاکت‌هایی طراحی و چاپ شده که به منظور جمع آوری کمک‌های نقدی همکاران فرهنگی و دانش آموزان استان بزودی در مناطق توزیع خواهد شد
وی ادامه داد: همچنین دو دستگاه کانکس با هماهنگی آموزش و پرورش تجهیز شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین افزود: تلاش شد تا با هماهنگی آموزش و پرورش اقلام اولیه تحصیل همچون کتاب، دفتر و لوازم التحریر نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد تا وقفه ای در تحصیل آنان اتقاق نیفتد.
وی در پایان تاکید کرد: کار نصب کانکس‌ها برای اقامت موقت در این دو روستا با سرعت و با رویکرد جهادی در حال انجام است و امیدواریم به زودی مرحله اسکان موقت به پایان برسد.
تاکنون 200 میلیون ریال توسط این شورا جهت خرید 2 کانکس برای مناطق زلزله زده اهدا شده است و استان قزوین هم اکنون دارای2 هزار و 209واحد آموزشی با 9 هزار و 482 کلاس درس فعال است.هم اکنون 6 هزار نفر با مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین مشارکت داشته و 200نفر نیز مدرسه ساخته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار