مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا:

کمترین نارسایی در برگزاری امتحانات نداریم/ اجرای برنامه های متناسب با آیین مسیحیت در مدارس ارامنه

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مدارس ارامنه از محتوای درسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبعیت می کنند و در جایی که لازم باشد، برنامه ای متناسب با دین و آیین خود با هماهنگی آموزش و پرورش ناحیه برگزار می کنند.

کد مطلب: ۶۹۸۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد

جعفر پاشایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با تبریک آغاز نو میلادی به هموطنان مسیحی اظهار کرد: امید دارم سالی توام با سرافرازی و آن طور که شایسته و برازنده انسانیت است پیش رو داشته باشیم.

وی در خصوص برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس اقلیت های دینی بیان کرد: رویکرد آموزش و پرورش استان این است که همه امکانات لازم برای حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف و در هر مکانی چه روستایی و چه شهری و چه اقوام مختلف مثل دانش آموزان مسیحی فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: دانش آموزان ارامنه در شهر تبریز مدارس مستقل دارند و همه این مدارس در ناحیه 3 تبریز واقع شده اند.

پاشایی ادامه داد: سال گذشته در برنامه های سال نو میلادی مدارس ارامنه حضور داشتم و امسال متاسفانه فرصت مهیا نشد و مدیر آموز ش و پرورش ناحیه 3 تبریز حضور یافتند و سعی خواهم کرد در مدارس ارامنه حضور یافته و به همه همکاران و دانش آموزان تبریک عرض کنم.

وی تصریح کرد: رویکرد تعلیم و تربیت، اقناعی و ایجابی است و قصد این نیست که در مسیری از آموزش و پرورش نارسایی ایجاد شود بنابراین محتوایی که برای آموزش و پرورش تهیه شده است در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت است و مدارس ارامنه نیز از محتوای درسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبعیت می کنند و در جایی که لازم باشد برنامه ای متناسب با دین و آیین خود با هماهنگی آموزش و پرورش ناحیه برگزار می کنند و ما منعی برای گسترش فرهنگ غنی پیامبران آسمانی نداریم و با آن ها همراهی می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه کندوان در تهران گفت: یکی از جشنواره های خوب مناطق و نواحی استان که در تهران برگزار می شود این جشنواره بود و با این که منطقه کندوان یکی از مناطق کوچک از نظر وسعت در استان است ولی این جشنواره در حد عالی برگزار شد و 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در این جشنواره خیرین برای مدرسه سازی و مدرسه یاری متعهد شدند.

پاشایی با بیان این که کندوان یکی از مناطق پیشتاز در حوزه خیرین است، اضافه کرد: تا به امروز 9 مدرسه خیرساز در این منطقه احداث شده و یا در حال احداث است و برخی به بهره برداری رسیده اندو خوشبختانه مجمع خیرین این منطقه از افراد خوب و سرشناسی هستند و بخشدار و رییس آموزش و پرورش منطقه با انگیزه در این زمینه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: اخیرا نیز که مراسم تجلیل از نفرات برتر در حوزه سواد آموزی را داشتیم علی رغم همه محدودیت ها منطقه کندوان یکی از مناطق پیشتاز در حوزه سواد آموزی نیز بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در حال حاضر در دنیا در بحث مدیریت آموزشی و اجرایی عوامل مختلفی دخیل هستند آخرین متدی که در این رابطه هست عامل نیروی انسانی هست و در حوزه مسایل فیزیکی، طبیعی و منابع مالیاگر مشکلی هم باشد عامل انسانی توانمند می تواند تمام مشکلات را مرتفع کند و خوشبختانه منطقه کندوان از نیروی انسانی توانمندی برخوردار است.

پاشایی در خصوص آمادگی آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات در سطح استان گفت: ستاد امتحانات نهایی قبل از شروع امتحانات تشکیل شده و هماهنگی های لازم برای برگزاری امتحانات دی ماه خصوصا در بخش امتحانات نهایی که به صورت سراسری برگزار می شود انجام گرفته و حوزه های اجرا و اصلاح و ستاد های امتحانات مناطق و نواحی پی گیر انجام امتحانات هستند و خوشبختانه که چند روز از امتحانات گذشته کمترین نارسایی را در استان شاهد بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار