وزیر اسبق آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر اعلام کرد؛

رشد 33 درصدی بودجه آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر اسبق آموزش و پرورش با انتقاد از اینکه نباید در وزارت آموزش و پرورش صرفا نکات منفی را دید، از رشد بودجه تغذیه دانش‌آموزان و ایاب و ذهاب 140 درصد، بودجه آسیب‌های اجتماعی 33 درصد و بودجه امور تربیتی 25 درصد خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
محمود فرشیدی در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش، در خصوص بودجه آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش طی 40 سال گذشته همواره با کمبود بودجه مواجه بوده و دغدغه اصلی همه وزرای آموزش و پرورش در ادوار مختلف مسأله پرداخت حقوق بوده است.
وی ادامه داد: در بودجه 97 برای اجرای سند تحول بنیادین اعتباری پیش‌بینی نشده و بودجه تعیین شده نیز آموزش و پرورش را با کسری مواجه خواهد کرد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر حقوق و مزایای معلمان زیرنظر وزارت اقتصاد پرداخت شود و فصول دیگر بودجه‌ای به آموزش و پرورش اختصاص داده شود تحول در این وزارتخانه صورت خواهد گرفت.
فرشیدی بیان کرد: سال 86 حقوق‌ پرسنل وزارت آموزش و پرورش توسط وزارت اقتصاد پرداخت می‌شد که اگر این جریان ادامه پیدا می‌کرد بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اگر 10 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص داده شود و پرداخت حقوق معلمان بر عهده این وزارتخانه نباشد می‌توان گفت بودجه مناسبی برای آموزش و پرورش تهیه شده است.
وی تصریح کرد: نباید تنها به مسائل منفی بودجه پرداخت، بودجه تغذیه دانش‌آموزان و ایاب و ذهاب 140 درصد رشد، بودجه آسیب‌های اجتماعی 33 درصد و بودجه امور تربیتی 25 درصد رشد داشته است.
فرشیدی اظهار کرد: با وجود افزایش 28 درصدی بودجه کشور اما سهم آموزش و پرورش تنها 11 درصد رشد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار