مدارس با فرهنگ سازی می توانند در ارتقاء سطح سلامت جامعه موثر باشند

اراک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلیجان از تاثیر مثبت مدارس در ارتقاء سطح سلامت جامعه با فرهنگ سازی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۷۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

حجت اله فدایی در جلسه مدیران و رابطان مدارس مروج سلامت دلیجان افزود: توسعه و پیشرفت هر جامعه ای در گرو ارتقاء و سلامت آن جامعه است .

وی ادامه داد: آموزش مهارت های زندگی کمک می کند دانش آموزان در مدرسه یاد بگیرند که چگونه در ارتقاء سلامت خود و جامعه قدم بردارند و این مهم به فرهنگ تبدیل و نهادینه شود .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلیجان طرح مدارس مروج سلامت را یکی از مهمترین طرح‌ها در حوزه جلب مشارکت دانش‌آموزان و در راستای ارتقای سلامت در مدارس دانست.

فدایی بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با فراگیری آموزش‌های سلامت آن را به همسالان خود منتقل کنند و در فرآیند سلامت در مدارس نقش ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان نیز گفت: نوجوانان و جوانان بخش بزرگی از جمعیت پویا و آینده‌ساز کشورها را تشکیل می‌دهند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

فردوسی افزود: در پی تفاهم نامه بین دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش موظف هستیم در جهت سلامت دانش آموزان اقدامات اساسی را انجام بدهیم که یکی از مفاد این تفاهم نامه مدارس مروج سلامت است .

وی ادامه داد: بهبود الگوهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان، پیشگیری از رفتارهای مخاطره ‌آمیز سلامت در دانش‌آموزان، بهبود شرایط فیزیکی و بهداشت محیط مدارس از اهم اهداف طرح مدارس مروج سلامت است.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز از فعالیت ها و اقدامات مدیران و رابطان مدارس مروج سلامت و همچنین تعامل خوب شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص تقدیر و تشکر کرد .

علیزاده افزود: دانش آموزان به عنوان نماینده خانواده های کشور و در نقش سفیران سلامت پیام های بهداشتی را در جامعه انتقال خواهند داد بنابراین موظف به تشویق دانش آموزان برای یادگیری و تجربه اندوزی هستیم.

وی ارتقا توانمندی معلمان را یکی دیگر از اولویتهای مهم و ضروری در مدارس خصوصاً مدارس مروج سلامت برشمرد و بر اجرای این امر تاکید کرد .

در پایان این مراسم از مدیران فعال مدارس مروج سلامت با اهدای لوح، تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار