تاسیس دانشکده هنر و سلامت در نیشابور

کارگاه هنر درمانی ویژه روانشناسان سلامت روان دانشکده علوم پزشکی نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۷۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا از خراسان رضوی . منیرالسادات صالح مجتهد، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای دکترای تخصصی هنردرمانی و زیباشناسی از دانشگاه دالاس آمریکا در این کارگاه ضمن تشکر از محسن عظیمی نژاد، ریاست دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دلیل بیان و پیشنهاد ایجاد دانشکده هنر و سلامت و نیز دعوت از وی برای سخنرانی در نیشابور خاطر نشان کرد: هنردرمانی جزء بهترین درمان ها در کشور های پیشرفته دنیاست و امروز در درمان بسیاری اختلالات روانی، این رویکرد اثر بخش بوده است.
وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد راه اندازی دانشکده هنر و سلامت در دانشکده علوم پزشکی نیشابور تصریح کرد: نیشابور سرزمین خاص فرهنگی کشور ایران است و تاسیس دانشکده هنر و سلامت هم چون ستاره ایی بر فراز آسمان این شهر کهن خواهد درخشید.
منیر السادات صالح مجتهد در ادامه هنر را به عنوان ابزاری برای درمان نه تنها بیماری های روانی بلکه برای تمام انسان ها مؤثر دانست و گفت: هنر درمانی در خود شکوفایی فرد و شناخت خود"self-ego" نقش موثری دارد و افراد را در جهت آگاهی از نیمه های تاریک وجود هدایت می کند و در حقیقت هنردرمانی پلی است برای رسیدن به خود آگاهی، استقلال و هویت درونی.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: هنر بازتاب حقیقت و زیبایی است و راز درمان و بازتاب های درون داشته ها و درون پنداشته های گم گشته، در میان ذهن و ناخود آگاه است.
وی گفت: ابزار هنر در دستان هنرمند با در هم آمیزی سوژه، فرم، طرح، رنگ، آوا، آهنگ و نماد ها به آفرینش می انجامد.
وی ضمن گفت و گو در خصوص حوزه های هنر در هنر درمانی شامل سفال گری، کلاژ، تندیسه سازی، رنگ روغن، ساخت صورتک، موسیقی، سایکودرام، طراحی و...گفت: هنر ابزاری است که میان دنیای بیرون و ناخودآگاه ما ارتباط بر قرار می کند و فرایند درمان و ارائه راهکارها برای طیف گسترده ایی از زندگی را در بردارد.
گفتنی است در این کارگاه مباحث هنر درمانی شامل طراحی و ترسیم دایره خود( ماندالا)، خمیر بازی و کولاژ، ترسیم خود درونی و ...به طور عملی اجرا شد.
لازم به ذکر است که خانم دکتر صالح مجتهد در راستای ماموریت ویژه توسعه دانش هنر و سلامت وزارت بهداشت در منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت به دعوت دانشکده علوم پزشکی نیشابور به این شهر سفر کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار