معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی

شورای معلمان به دنبال تفکر واگرا و رفتار همگراست

نیشابور (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی در نشست شورای معلمان دبستان فاطمه زهرا (س) در نیشابور گفت: " شورای معلمان به دنبال تفکر واگرا و رفتار همگراست "

کد مطلب: ۶۹۶۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

ابوالحسن حقیقی طی سخنانی به اهمیت شورای معلمان در بهبود کیفیت آموزش و پرورش پرداخته و اضافه کرد:

کار شورای معلمان؛ تلاش برای خود ارتقایی و توانمندسازی معلمان ، شوق آفرینی در کودکان برای آمدن به مدرسه و ایجاد فضایی شایسته و زیبا همراه با اخلاق نیکو و خوش معلمان است.

وی با اشاره به برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره دوم آموزش ابتدایی در استان گفت: همکاران به بررسی پرسش های آزمون پرداخته و دیدگاه های اصلاحی خویش را به استان گزارش دهند و با بررسی نتایج این ارزشیابی، نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را شناسایی نمایند تا در صورت لزوم در طراحی آموزشی و شیوه ارتباط با اولیا و کمک ایشان در پیشرفت تحصیلی فرزندشان بازنگری شود.

حقیقی با اشاره به سه مرحله ی فرایند تدریس یعنی ۱- طراحی آموزشی ۲- اجرا ۳- ارزشیابی ، به اهمیت ارزشیابی و انواع آن برپایه ی مبانی ارزشیابی کیفی و توصیفی پرداخت و به دیدگاه های معلمان دبستان فاطمه زهرا( س ) در این رابطه توجه کرد.

محمدی معاون آموزش ابتدایی نیشابور نیز با سپاس از حضور ارزشمند معاون آموزش ابتدایی اداره کل و معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، به سرانه فضای آموزشی بسیار کم دبستان ها اشاره کرد و افزود: به نظر می آید در محاسبه ی تراکم کلاس ها از سوی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل علاوه بر شاخص های تعداد دانش آموز و تعداد کلاس ها ، مساحت کلاس نیز مد نظر قرار گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محتوای زیاد کتب درسی، تراکم کلاس ها همراه با کمبود نیروی انسانی ، اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی، برنامه شهاب و شناخت همه جانبه دانش آموزان در دوره ی بنیادین آموزش ابتدایی ، همکاران ستادی و صف را با سختی ها و دشواری های بسیار روبرو کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار