پیام مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مناسبت هفته سوادآموزی

سوادآموزی یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به مناسبت هفته سوادآموزی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۶۹۶۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پیام عبدالرضا فولادوند آمده است:

در جهان امروزی، نبض پویایی و توسعه جوامع، سواد و افزایش توانمندی مهارت‌های مختلف زندگی است.

سوادآموزی و مسائل مرتبط به آن یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه است. هر چه تکنولوژی بیشتر رشد کند احساس نیاز به سواد و آموزش‌هایی که زیر بنای زندگی سالم، با کیفیتی که موجب ارتقای جامعه می‌گردد بیش از پیش خود را نمایان می‌سازد،لذا تلاش در جهت کاهش بی‌سوادی و آموزش مهارت به افراد گامی بسیار مهم در جهت توسعه و پیشرفت هر کشوری محسوب می‌شود. تحقق این هدف مهم نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و افراد جامعه می‌باشد تا با بسیج همگان، افراد بی‌سواد به سمت باسواد شدن و توانمندسازی به حرکت درآید.

نقش فعالیت‌های سوادآموزی در جامعه صرفاً به عنوان یک فعالیت سازمانی نمی‌تواند مطرح شود بلکه این یک اراده و عزم ملی و به عنوان یک کار زیر بنایی و فرهنگی محسوب می‌شود و ضرورت دارد همه استان‌ها و شهرستان‌ها در راستای ریشه کنی این معضل بزرگ بی‌سوادی اقدامات موثر و گام‌های بلندی را بردارند.

تحقق فرامین و منویات بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه انقلاب در خصوص ریشه كنی بی‌سوادی، نیازمند اراده ملی و تلاش جهادی دستگاه‌های اجرایی است تا با برنامه‌ریزی، بسیج منابع، استفاده از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در جهت ارتقای بهبود كیفیت وضع زندگی مردم با گسترش سواد به همه‌ی افراد جامعه بکوشند.

توسعه همکاری و جذب مشارکت بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی کشور، فرمانداران، شورای پشتیبانی سوادآموزی، بخشداران، دهیاران، مدیران مدارس و مراکز بهداشتی و ثبت احوال از جمله ظرفیت‌هایی است که در شناسایی و جذب افراد بی‌سواد می‌تواند کارساز باشد.

در سی و هشتمین سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ و گرامی داشت هفته سوادآموزی قرار داریم لذا بر خود لازم می‌دانم تا از تمامی عزیزانی آموزشی و اداری که تلاش می‌کنند تا افراد جا مانده از تحصیل را از طریق آموزش سواد پایه و مهارت‌های زندگی احیا نمایند و به سوی جامعه‌ای سالم‌تر و با کیفیت‌تر رهنمون کنند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

امید است در سایه الطاف الهی با تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئولان دلسوز، شاهد ایران عاری از بی‌سواد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار