گلایه‌مندی مردم روستای حجت آباد سرایان:

آثار تاریخی روستای حجت آباد سرایان مورد بی‌مهری قرار گرفته است

جمعی از اهالی روستای حجت آباد بخش آیسک شهرستان سرایان ازکم توجهی مسئولین به آثارباستانی روستای حجت آبادگلایه مندند.

کد مطلب: ۶۹۶۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ،اهالی روستای حجت آباد بخش آیسک شهرستان سرایان اظهارداشتندکه مسئولین برای ثبت ومرمت آثار باستانی وتاریخی این روستا که دارای قدمت زیادمی باشد به فکرچاره باشند.

آنهااستدعا نمودندکه مسئولین امر بازدید ی را ازنزدیک از آثارباستانی این روستا داشته باشندداشته باشند تا نسبت به ثبت ومرمت این آثارگرانبها اقدام نمایندوموردبی مهری قرارنگیرد.

اهالی روستای حجت آبادسرایان اظهارکردند: با توجه به اینکه این آثاردرنزدیکی جاده واقع شده است با مختصری تعمیرات می تواند مانندخیلی از روستاهای ایران اسلامی به یک متطقه گردشگری تبدیل شود و حداقل برای چندین نفر اشتغالزا یی ایجاد کند .گفتنی است حمام باغسرای سرکار نجفی .مدرسه (که اون زمان از همه روستاها برای تحصیل آنجا می رفتند) مسجد .بازار وسبک معماری منحصر به فردآن ازجمله آثارتاریخی این روستا می باشدکه می توان گفت از بهترین و جذاب ترین آثار تاریخی منطقه وشهرستان وحتی استان است .

پانا به سراغ محمدعرب مسئول میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان سرایان رفت وعلت را جویاشدوی گفت:آثاری که اشاره کردید جز آثار شناسایی شده شهرستان هستند و اعتبارات محدود و وجود بیش از 250 اثر تاریخی واقعا جوابگوی نیازهای مرمتی همه بناها نیست و بازدید مداوم توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام می شود ولیکن دست ما کوتاه و خرما بر نخیل است.

وی افزود:برای تبدیل شدن جاذبه های تاریخی وطبیعی به فرصتهای سرمایه گذاری نیازاست والان فرصت خوبیست تا سرمایه گذاران علاقمنددست بکارشوندویک اقامتگاه بومگردی جذاب درآنجا ایجادنمایند وماهم نهایت همکاری را با سرمایه گذاران خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار