انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه با بررسی زمینه‌های همکاری و دغدغه‌های مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دو دانشگاه منعقد شد.

کد مطلب: ۶۹۶۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست مطالعه و بررسی زمینه‌های همکاری و دغدغه های مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه ای به منظور استفاده از ظرفیت ها و امکانات دو دانشگاه با حضور حسین خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان و معاونان و صالحی عمران سرپرست دانشگاه فنیوحرفهای در سازمان مرکزی دانشگاه فنی وحرفهای برگزار شد.

در این دیدار که با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، معاونان، حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، زیویار مشاور عالی سرپرست دانشگاه و محمدی مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی همراه بود، حاضران ضمن تاکید بر همکاری دو جانبه و بهرمندی از فرصت ها و ظرفیت های دو دانشگاه در راستای ارتقای کیفی و کمی تعلیم و تربیت کشور، بر ایجاد کمیته مشترکی به منظور بررسی زمینه های همکاری و عملیاتی کردن آن اشاره کردند.

همچنین در این نشست بر لزوم ایجاد گروه چهارجانبه همکاری با وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفهای و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای رشد کیفی و کمی امر تربیت معلم تاکید شد.

حسین خنیفر،‌ سرپرست دانشگاه فرهنگیان برگزاری این نشست را پیش درآمدی برای انجام تعاملات و ارتباطات بیشتر بین دو دانشگاه دانست و به بیان وضعیت و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

وی با اشاره به بازنشستگی نیروی انسانی آموزش و پرورش و افزایش مطالبات از دانشگاه فرهنگیان، بر تقویت دانشگاه فرهنگیان و استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای جذب اعضای هیئت علمی و دانشجو تاکید کرد و آن را زمینه ای برای ضرورت چنین تعاملاتی برشمرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در آموزش بویژه در دانشگاه فرهنگیان با رسالت تربیت معلم برای نسل آتی کشور، بر فرصت برخورداری از امکانات آموزشی و کالبدی دانشگاه فنی و حرفهای در راستای توسعه کمی و کیفی تربیت معلم از جمله آموزش مهارت های زندگی به دانشجویان تاکید کرد.

خنیفر ابراز امیدواری کرد: با توجه به نیازهای دو دانشگاه و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و نهادینه سازی بتوانیم برای ارتقای کمی و کیفی میهن اسلامی گام برداریم.

ابراهیم صالحی عمران، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای نیز با بیان وجه اشتراک دانشگاه فرهنگیان و این دانشگاه به ظرفیت ها و زمینههای مستعد همکاری اشاره کرد.

وی با بیان ضرورت ایجاد تربیت دبیر فنی(مربی) بر فعال سازی این حوزه با همکاری دانشگاه فرهنگیان تاکید و اظهار کرد: ترکیب و همکاری این دانشگاه موجب ایجاد پتانسل و انرژی مضاعفی برای ارتقای آموزش کشور خواهد بود.

صالحی عمران با اعلام آمادگی این دانشگاه برای استفاده دانشگاه فرهنگیان از دانشکده ها و فضای آموزشی این مجموعه به منظور تربیت معلمِ فنی و حرفه ای، بیان کرد: ورود رتبه ها و استعدادهای برتر به عرصه تعلیم و تربیت کشور به همراه ایجاد زمینه جذاب برای دانشجویان در رشته های فنی، اتفاق مطلوبی در خدمت ارتقای کیفی آموزش است.

لزوم روز آمدی مستمر برنامه درسی دو دانشگاه و اهتمام در راستای ایجاد نظام تربیت حرفه ای با اختیار برنامه ریزی درسی، وجود تجربه اندوخته دانشگاه فرهنگیان در حوزه آموزش و تدریس و ظرفیت برنامه راهبردی و تبادل تجارب بین اساتید، وجود تجربه قابل اشتراک ارزیابی عملکرد سازمانی اساتید و کارکنان، ارزیابی درونی، مدل شایستگی سرپرستان شبانه روزی ومدیران در دانشگاه، سنجش صلاحیت حرفه ای دانشجویان، استفاده از فضاهای کالبدی و سراهای دانشجویی، فضاهای آموزش، خوابگاهی و ورزشی، همکاری موظف اساتید برای تربیت معلم از جمله مواردی بود که در این نشست به عنوان زمینه های همکاری دو جانبه مورد توجه قرار گرفت.

در این نشست ساکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان و سینایی سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان نمایندگان دو دانشگاه به بررسی و احصاء زمینه های همکاری وانعقاد تفاهمنامه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، اداری مالی، فرهنگی و دانشجویی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار