معاون استاندار:

۱۰ طرح افتتاحی آموزش و پرورش ناحیه3مشهد از جامعیتی تمام ساحتی برخوردار بود

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی جلسه هیئت مدیره بنیاد فرهنگی ثابت به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۴۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، در این جلسه که 10 طرح آموزش و پرورش ناحیه سه نیز به طور همزمان افتتاح شد؛ سید جواد حسینی گفت: جامعه تک ساحتی که رنج بشر امروزی است ناشی از تعلیم و تربیت تک ساحتی است و باید با سرعت در راستای تعلیم و تربیت تمام ساحتی گام برداریم.
وی افزود: 10 طرح افتتاحی امروز آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد از جامعیتی تمام ساحتی برخوردار بود.
معاون استاندار با بیان مفهوم تقلیل گرایی هویتی اظهار داشت: قبل از انقلاب هویت ایرانیان به هویت ملی شان اتصال داده می شد و هویت و اندیشه های دینی کم رنگ انگاشته می شد.
وی گفت: در اوایل انقلاب به اندیشه های دینی وزن دادیم و از هویت ملی فاصله گرفتیم که در استمرار راه به این نکته مهم دست یافتیم که هویت ایرانیان در گرو اعتقادات دینی و فرهنگ ملی است .
حسینی افزود: دو نماد اعتقادات دینی و فرهنگی ملی و تاریخی در شهر مشهد وجود دارد. مضجع شریف رضوی نماد اعتقادات دینی و فردوسی نیز نماد فرهنگ ملی و تاریخی ایرانیان است.
معاون استاندار با بیان اینکه فردوسی نه تنها نمادی از فرهنگ و تاریخ ملی ایران است بلکه اعتقادات ما را نیز در اشعار خود منعکس کرده است اظهار داشت: فردوسی نمادی از هویت ملی و تاریخی ایران اسلامی است و تکریم چنین ذخائر بزرگ فرهنگی و تمدنی، به معنای تکریم فرهنگ غنی ایران است.
وی افزود: احیای توس و فردوسی به تنهایی توسط دستگاه های دولتی امکان پذیر نیست و باید پیشگامان و افردادی گه گام در راه احیای توس و فردوسی برداشته اند را ارج نهیم.
شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر افتتاح ده طرح آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد از کتاب ادبیات فرهنگسرا نیز رونمایی شد.
بنیاد فرهنگی ثابت فردوسی توسط حسین ثابت با هدف احیای توس و شناسایی فردوسی به کودکان و نوجوانان شکل گرفته است و نخستین فرهنگسرای فرهنگی و ادب پارسی کشور نیز توسط این بنیاد در مشهد راه اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار