تاکید استاندار در مراسم معارفه شهردار قزوین:

ضرورت توسعه شهر قزوین بر اساس هویت فرهنگی و تاریخی

قزوین (پانا) - استاندار قزوین خواستار توسعه شهری در قزوین بر اساس هویت تاریخی، فرهنگی و با برنامه ریزی و تصمیم گیری های اصولی و کارشناسی شد.

کد مطلب: ۶۹۳۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

"عبدالمحمد زاهدی" پیش از ظهر شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید قزوین که در استانداری برگزار شد با بیان این مطلب ،گفت: شهر یک موجود زنده است و برای پایداری یک شهر مهمترین موضوع برقراری یک ارتباط ارگانیک با روح انسان است.
استاندار قزوین ادامه داد: وجود یک شهر اگر باعث آرامش شهروند نباشد در نگهداری ان دقت لازم را نخواهند داشت، لذا باید ابتدا خصوصیات انسان را بشناسیم ودر مرحله ی برنامه ریزی پروژه های شهری محیطی آرام برای مردم مهیا کنیم.
زاهدی بیان کرد: هر شهر یک هویت دارد اما برخی شهرها هم هویت ندارند، قزوین با انسانهای فرهیخته باغستان و بناهای تاریخی دارای هویت است و باید این رابطه بر اساس هویت شکل بگیرد.
وی اظهار کرد: شهرهای ما مشکلات زیادی دارد، باید مدنیت و تمدن در کنار هویت اسلامی مورد توجه قرار گیرد، یکی از بیماری های شهرهای بزرگ بافت فرسوده شهری است که احیای آن مکان ها بایستی مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.
وی بیان کرد: متاسفانه همواره شهرها را بزرگتر کرده ایم و و برای خودروها جا را فراخ کرده ایم در حالی که بحای توسعه بی رویه شهرها به نوسازی بافت فرسوده باید مبادرت کنیم.
استاندار یادآورشد:تعیین تکلیف نواحی منفصل شهری باید جدی گرفته شود و توجه به ورودی های شهر قزوین که در حال حاضر مناسب نیست باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.
وی برحفظ و احیای باغستان را به عنوان امر مهم در شهر قزوین تاکید کرد و افزود: باغستان هویت تاریخی شهر قزوین است و باید از سوی شهرداری توجه به آن در اولویت قرار گیرد.
زاهدی گفت: سالها پیش که از قزوین دیدن کردم سرای سعدالسلطنه وضعیت نامناسبی داشت و امروز یک مجموعه ارزشمند ایجاد شده است که جای خوشحالی دارد.
وی استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان و سازمانهای مردم تهاد از سوی شهردار قزوین را ضروری دانست و گفت: این ظرفیت ها می تواند کمک فکری مناسبی برای تصمیم گیری درست شهردار باشد.
استاندار تصریح کرد: در شورای شهر قزوین با وجود سلیقه های مختلف با ۹ رای شهرداری انتخاب شد تا کارها با قوت قلب بیشتری ادامه یابد و این آراء بیانگر درک مشترک از مشکلات و آینده شهر است که باید با یک هم افزایی و تعامل برای توسعه شهری اقدام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار