عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

برنامه‌های شورای پنجم برای مهار آسیب‌های اجتماعی در پایتخت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از برنامه های شورای پنجم برای برای مهار آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۳۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با پانا، درخصوص اقدامات شورای شهر تهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: تاکنون درباره آسیب‌های اجتماعی بیشتر شعار داده شده تا اقدامات جدی انجام شود، در حالی که نیاز داریم برای کاهش آسیب‌ها اقدامات جدی‌تری انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی گفت: فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی از اصلی‌ترین عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی است که در کنار آن فقر فرهنگی نیز این آسیب‌ها را تشدید می‌کند. در بخش مشکلات اقتصادی، دولت و نهادهای اجرایی باید ورود کنند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل شود.

وی ادامه داد: اگر مسایل اقتصادی حل شود و بیکاری کاهش یابد، هر اقدام فرهنگی که صورت بگیرد تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین برای کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی در ابتدا باید مشکلات اقتصادی را حل کرد و در این زمینه نقش مسئولان دولتی و نهادهای مردمی بسیار اهمیت دارد.

این عضو شورای شهر تهران درخصوص برنامه‌های شورای پنجم برای کنترل آسیب‌های اجتماعی گفت: در شورای شهر باید تسهیل گر نهادهای اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد باشیم تا با همکاری این سازمان‌های مردمی، آسیب‌های اجتماعی هم کنترل شود. بنابراین شورا باید ظرفیت‌های اجتماعی موجود در سمن‌ها را شناسایی و از آن برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار