محمد‌پور، برگزیده جشنواره شعر انقلاب: حمایت بیش از قدرداني به ماندگاری آثار هنری می‌انجامد

تهران (پانا) – اسماعیل محمدپور شاعر آیینی و برگزیده ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب معتقد است حمایت از آثار برگزیده جشنواره ها بیش از قدرداني به ماندگاری و حفظ آنها مي‌انجامد

کد مطلب: ۶۹۳۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل محمدپور نویسنده مجموعه شعر «من میز را برای دو نفر می چینم» که در ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب شرکت داشته و برگزيده شده است، در گفت‌وگو با پانا با اشاره نقاط ضعف و قوت این جشنواره حوزه هنری بیان کرد: متاسفانه تعداد جشنواره های حوزه انقلاب اسلامی زیاد نیست و در این شرایط چندان نمی توان از استانداردها صحبت کرد با وجود اين، به نظر می رسد جشنواره شعر انقلاب حوزه هنری از این ویژگی های مطلوبی برخوردار است .
وی افزود: این رویداد دارای تنوع موضوعی است. سطح داوری ها و کارشناسی ها مطلوب است و قضاوت ها سلیقه ای نیست.
این شاعر همچنین ادامه داد: در جشنواره نهم طنز هم شرکت کردم و اثر فرستادم و آثار برگزیده را هم خواندم. به نظرم این جشنواره هم سطح راضی کننده ای برای شرکت کردن دارد زیرا به لحاظ بخش علمی تقویت شده و صلاحیت علمی دارد. همچنین در نحوه برگزاری نیز در دوره های متوالی، شاهد ارتقای کیفیت اجرای جشنواره بوده ایم. آداب برگزاری جشنواره در این رویداد، رعایت می شود و زمینه برای شرکت شاعران و نویسندگان جوان فراهم است.
برگزیده مقاله «رجز حماسه و اسطوره در شعر پایداری» در دوره چهارم جشنواره شعر انقلاب با انتقاد از رها شدن آثار برگزیده بعد از پایان جشنواره در جشنواره شعر انقلاب عنوان کرد: شعر انقلاب موضوعات متعددی از معارف و دین گرفته تا شعر آیینی، دفاع مقدس، مفهوم بیداری و مقاومت اسلامی را شامل می شود اما باید پرسید آیا این نوع شعر و جشنواره های موضوعی آن در سال های اخیر توانسته اند جریان ساز باشند یا نه؟!
وی خاطر نشان کرد: به نظرم جشنواره شعر انقلاب در دوره های گذشته دیده شده و پر فروغ بوده است . اما آسیبی به طور کلی وجود دارد که بعد از جشنواره ها، آثار رها می شوند. در حالی که می توان برای چاپ مجموعه های شعر اقدام کرد و به برگزیدگان انگیزه داد. در واقع نه با قدرداني که به واسطه حمایت است که یک اثر هنری، حفظ و ماندگار می شود. اما جشنواره ها کار را بعد از قدرداني تمام می کنند و شاعر خود به صورت شخصی اقدام به انتشار کتابش می کند.
محمدپور پیش از این با مجموعه شعر «تن ها تنها» در بخش کلاسیک و مجموعه «من میز را برای دو نفر می چینم» سپید در دوره ششم، در بخش پژوهش و شعر دوره های چهارم و پنجم جشنواره شعر انقلاب نیز به عنوان برگزیده معرفی شده بود.
هفتمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب حوزه هنری به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر بهمن ماه امسال برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار