مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تحصیل 340هزار هنر جو ی پایه دهمی در هنرستان های کشور

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر قریب 340 هزار هنرجوی دختر و پسر در پایه دهم شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش کشور مشغول تحصیل می باشند.

کد مطلب: ۶۸۷۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی، سید مصطفی آذر کیش در گردهمایی کارشناسان، مدیران و معاونین آموزشی هنرستان های کاردانش استان که در سالن همایش های آموزش و پرورش(قلم چی) برگزر شد، اظهار کرد: اولین اولویت وزارت آموزش و پرورش توجه به هنر آموزی ،توسعه رشته های مهارتی و فنی، و ورود موفق هنرجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار به بازار کار است.


وی، با اشاره به افزایش 4 درصدی نرخ جمعیت هنرجویان پایه دهمی کاردانش در کشور، تصریح کرد: توجه و توسعه رشته های فنی و مهارتی نخستین گام در کاهش نرخ بیکاری، تقویت تولید داخلی و محور اصلی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.


مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تغییر نگرش را شاه بیت اصلی طرح تعالی مدیریت در مدارس دانست و با اشاره به رشد 50 هزار نفری هنرجویان پایه دهمی کشور،افزود: 21 درصد هنرجویان در شاخه کار دانش و 16 درصد نیز در شاخه فنی و حرفه ای مشغول تحصیل می باشند.


آذر کیش با بیان این که در سال تحصیلی جاری 199 هزار هنرجوی پایه دهمی در شاخه کاردانش تحصیل می کنند و نوع آموزش در شاخه کاردانش دارای ماهیت مشارکتی است، ابراز داشت: در سال جاری 7 رشته جدید به رشته‌های شاخه کاردانش در سطح کشورافزوده شده است.


وی، ادامه داد: تحصیل 24 درصد هنر جویان خراسان جنوبی در شاخه کاردانش و 18 درصد هنرجویان خراسان جنوبی در شاخه فنی و حرفه ای بیان کننده توجه ویژه آموزش و پرورش استان به توسعه رشته های مهارتی و فنی است.


مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده اشاره کرد و خواستار تشکیل کارگروه های ویژه، به منظور برآورد نیروی انسانی ، برآورد تجهیزات و فضای مورد نیاز شد؛ تا برنامه ریزی دقیق نسبت به تأمین آن اقدام گردد.

خبرنگار پانا: مصطفی آواره

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار