مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری برگزارشد

مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری با تجلیل از دانش آموزان برگزیده در دهکده مقاومت شهرستان خرم آباد برگزارشد.

کد مطلب: ۶۸۷۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانااز لرستان ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در این جلسه با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید افزود : قرآن کریم می فرماید مردم را به غیر از زبانتان دعوت کنید و این می رساند که معاونین و مربیان پرورشی باید با اعمال و رفتار خود دانش آموزان را تربیت و هدایت کنند .

محسن یوسفوند افزود : آسیب بزرگی که در حوزه پرورشی وجود داشت این بود که تا مدت ها تصور می شد که تنها مربیان پرورشی وظیفه تربیت دینی دانش آموزان را بر عهده دارند؛غافل از اینکه تربیت انحصاری نیست و همگان در قبال تعلیم و تربیت دانش آموزان وظیفه و مسئولیت دارند .

وی در ادامه بر تفکیک تعلیم دینی با تربیت دینی تاکید کردو ادامه داد : ممکن است دانش آموزی در زمینه تعلیم دینی توفیق حاصل کند ولی این تعلیم منجر به تربیت دینی نشود .

یوسفوند در بیان مصداق این سخن افزود : ممکن است دانش آموزی در مسابقات فرهنگی هنری یا احکام و .... توفیقی حاصل کندولی این توفیقات به تربیت دینی او نیانجامد

وی تظاهر ، ریا وتملق را آسیب تربیت دینی عنوان کردو ادامه داد : اگر ما افرادی را تربیت کنیم که به فعالیت های دینی و مذهبی تظاهر کنندو اثر تربیت دینی را در اعمال و رفتار آنها مشاهده نکنیم ،آسیب است و باید به دنبال رفع آن باشیم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان بر این نکته تاکید کرد که همیشه لزوما نباید ما کارهایی را انجام دهیم که به تربیت دانش آموزان منجر شود ، بلکه برخی موارد باید برای تربیت بهتر دانش آموزان کارهایی را انجام ندهیم تا آنها در مسیر تربیت درست و اصولی قرار گیرند .

یوسفوند در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فرهنگی اشاره کردو گفت : ما اعتقاد داریم باید از ظرفیت هنر و فرهنگ برای پیشبرد اهداف تربیتی به خوبی استفاده کردو در این راستا حرکت می کنیم .

از نکات قابل توجه این برنامه اجرای زنده دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی هنری بود که با تشویق حاضرین مواجه گردید .

در پایان هم از افراد برگزیده با اهدای لوح تقدیرو هدایایی تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار