مدیر گروه پژوهش هنر در آموزش در کالج ایرلند بیان کرد؛

نقش اثرگذار تعلیم و تربیت در رفع مشکلات اجتماعی

مدیر گروه پژوهش هنر در آموزش در کالج ایرلند گفت:هرچه مشکلات بیشتر شود بیشتر پای تعلیم و تربیت برای حل و فصل آنها به میان کشیده می شود.

کد مطلب: ۶۸۷۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، پروفسور کارمل اُ. سالیوان مدیر گروه پژوهش هنر در آموزش در کالج ترنیتی دوبلین ایرلند در سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی طی سخنانی پیرامون " باز اندیشی در مفهوم اولیه تربیت معلم" با اشاره به روند عمیق بازاندیشی در مفهوم اولیه تربیت معلم در دو دهه آغازین قرن ۲۱ در بسیاری از نقاط جهان بر لزوم تغییر و نظریه های کاملاً جدید در این حوزه تاکید و اظهار کرد: در جهان اقتصادی امروز که همواره دستخوش رونق و رکود و بحران های سیاسی و عطش سیری ناپذیری برای خلاقیت و نوآوری های فناورانه است باید جایی ثابت برای تغییر وجود داشته باشد .

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها از تعلیم و تربیت به ویژه تربیت معلم انتظار می رود تا مشکلات و مسائل اجتماعی اقتصادی سیاسی و فرهنگی جوامع مان را مورد توجه قرار دهد بیان کرد: طبیعتاً هرچه مشکلات بیشتر شود بیشتر پای تعلیم و تربیت برای حل و فصل آنها به میان کشیده می شود .

پروفسور سالیوان پاسخ تربیت معلم به مسائل اجتماعی با ابعاد گسترده را کند دانست و تصریح کرد: برخلاف نتایج اولیه و نسبتا مثبتی که از کاربرد رویکردها، روشها و نظام های جدید در تربیت معلم حاصل شده، همچون نمونه های فنلاندی و سنگاپوری این رویکردها و نظام ها با ورود چیزهای جدیدتر در عرصه تعلیم تربیت به سرعت محو شده و به حاشیه رانده می شود .

وی در ادامه با توجه به روند بازاندیشی در مفهوم تربیت معلم در کشور ایرلند بررسی ویژگی های اصلی جریان ملی از نظر مولفه های درون داد ها (شامل: چارچوب مفهومی اهداف و ساختار برنامه، روش های آموزش و یادگیری و ارزشیابی، امکانات جذب و استخدام مدرسه محل خدمت.)؛ فرآیندها ،(شامل: مشارکت دانشجو معلمان و مدرسان در برنامه ها تعالی فردی و اجتماعی، یادگیری مادام العمر، پیشرفت تحصیلی)؛ و برون داد ها (شامل: دانش-عمق و وسعت آن، دامنه مهارت ها و فنون، احراز صلاحیت ها، نقش، بینش و یادگیری برای یادگیری) را مورد توجه قرار داد.

مدیر گروه پژوهش هنر در آموزش در کالج ترنیتی همچنین در این سخنرانی به بررسی فرآیندهای اصلی تغییر جدید، نقدی بر اثر بخشی فرآیندی که 19 موسسه مجزا را در 6 موسسه آموزش عالی ادغام و در اطراف تعدادی دانشگاه تاسیس کرده است و حرکتی که در راستای تقویت و تعالی آموزش و تدریس به عنوان یک حرفه پژوهش محور اتخاذ شده است؛ پرداخت.

نخستین سمپوزیوم تربیت ملی با حضور اساتید و پژوهشگران ملی و بین المللی به مدت دو روز در اصفهان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار