مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان خبر داد:

کتاب «مشق آخر» در یادواره ملی شهیده زینب کمایی رونمایی می‌شود

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان، گفت: کتاب «مشق آخر» در یادواره ملی شهیده زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور رونمایی خواهد شد.

کد مطلب: ۶۸۶۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان ، محمد ادیب،در نشست خبری یادواره ملی «زینب کمایی» و 36 هزار شهید دانش آموز کشور، خاطرنشان کرد: بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب، سال 89 شهید مهرداد عزیز اللهی، به عنوان اولین شهید شاخص بسیج دانش آموزی در کشور معرفی شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان، بااشاره به ادامه این روند و معرفی دیگر شهدا، گفت: بر اساس زندگی نامه، دست نوشته و اوصاف شهید زینب کمایی بعنوان شهید شاخص در سال جاری، تعدادی محتوا تهیه شده است.

وی با بیان اینکه سروده‌ای توسط این دست نوشته ها تهیه شده که در روز یادواره اجرا خواهد شد، اظهار کرد: کتابی با عنوان مشق آخر مشتمل بر 60 داستان کوتاه از شهدای شاخص بسیج دانش آموزی در روز یادواره رونمایی شده و کتاب صوتی یاد درخت کاج نیز تهیه شده است.

ادیب اظهار کرد: از این شهید شاخص می توان به عنوان الگویی برای نسل جوان آینده، اسوه خودسازی و سرمشق ایمان نام برد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان، با بیان اینکه این شهید در دوران تحصیل نیز سرآمد بوده است، گفت: این شهید در ایفای نقش اجتماعی مؤثر بوده و بر سر بالین مجروحان حاضر می‌شده و گل و کتاب به آن‌ها هدیه می‌داد و در ضمن توصیه‌های آن‌ها را یادداشت و در روزنامه دیواری مدرسه مکتوب می کرده است.

وی با بیان اینکه این شهید در سطح ملی معرفی و در کارگروه ملی انتخاب شد، اظهار کرد: در هفته دانش آموزی و دفاع مقدس صبحگاه و برنامه های متعددی به نام این شهید شاخص، برگزار شد.

ادیب گفت: همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) یادواره این شهید و 36 هزار شهید دانش آموز کشور با زبان هنر و توسط دانش آموزان برنامه های متنوعی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان، افزود: نماز وحدت نیز در پایان یادواره در محل خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

وی یکی از برنامه های شاخص هفته بسیج در استان اصفهان را این یادواره عنوان کرد و گفت: پنج آذرماه با حضور سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه اقتدار بسیج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار