کشف 221 میلیارد ریال کالای قاچاق در یک ماه در فارس

فرمانده نیروی انتظامی فارس از کشف 221 میلیارد ریال کالای قاچاق در یک ماه گذشته خبر داد .

کد مطلب: ۶۸۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانافارس ، احمد علی گودرزی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص یافته های جدید نیروی انتظامی گفت: کشفیات اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک ماه گذشته ۲۲۱ میلیارد ریال بوده است،که کشفیات عمده آن را میتوان انبوه لاستیک خارجی به ارزش۱۰ میلیارد ریال ، ۵۳کالای سلامت محور از جمله فلفل و لیمو امانی و لوزام آرایش تاریخ مصرف گذشته به ارزش 10میلیارد تومان که در انبار شیراز انباشته شده و تاریخ آن را عوض می کرده نامن برد.

وی افزود: لوزام خانگی در انباری به ارزش ۴ میلیارد تومان و ۶تن برنج قاچاق در انبار شهرک صنعتی و ۱۰۰ تن مواد خوراکی در دو انبار به ارزش ۳ میلیارد تومان کشف شده است.

گودرزی در ادامه افزود: کالای قاچاق کشف شده در ۸ ماهه اخیر را می توان به ۲ هزارو ۵۶۲ خودرو توقیفی و دستگیری ۳ هزار و ۳۶۶ نفر متهم و کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان که ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است ، اشاره کرد.

گودرزی افزود: پرونده ای با موضوع سرقت از گاوصندوق های منازل 11 شاکی در شهر شیراز با توجه به فعالیت آنها از طریق فضای مجازی و نوع ارتباط آنها در شبکه های اجتماعی به جهت تخصصی بودن موضوع ، به پلیس فتا ارجاع شد .

وی افزود: اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده ای بر روی ارتباطات این افراد انجام شد که ابتدا 5 نفر از متهمین توسط پلیس آگاهی دستگیرشدند ولی سرکرده باند شخصی به هویت 'م.ع' متواری شده بود .

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: اقدامات همه جانبه ای بروی ارتباطات فضای مجازی متهم انجام شد که پس از بررسی فنی و انجام اقدامات اطلاعاتی بر روی پروفایل های مورد استفاده متهم و مرتبطین وی، در نهایت متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد .

گودرزی گفت: دربازجویی های اولیه متهم به جرم ارتکابی اعتراف و با توجه به بررسی انجام شده تا کنون 16 فقره سرقت منزل از وی کشف شده است .

فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: طی یک ماه اخیر 31 نفر اراذل و اوباش توسط پلیس امنیت عمومی و طی 72 ساعت گذشته 111 نفر متهم و مجرم تحت تعقیب مراجع قضایی توسط فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز دستگیر شده اند .

دستگیری 31 نفر اراذل و اوباش طی یک ماه گذشته،انهدام باند سارقان منزل با 50 فقره سرقت، انهدام باند سرقت به عنف با 6 فقره سرقت، دستگیری اعضای باند سارقان منزل با 45 فقره سرقت و دستگیری 111 متهم و مجرم تحت تعقیب مراجع قضایی از دیگر موضوعاتی بود که فرمانده انتظامی استان فارس به آنها اشاره کرد .

فرمانده نیروی انتظامی از انهدام باند وارد کننده خودرو قاچاق و غیر قانونی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر دادو گفت : خودرو قاچاق و بدون مجوز که توسط باند سند نمره کار ۴ دستگاه خودرو خارجی قاچاق به ارزش 10 میلیارد کشف شد.

گودرزی در ادامه افزود: مواد مخدر در ۴۸ ساعت گذشته بیش از یک تن بوده و ۱۲ نفر نیز دستگیر شده اند وهمچنین هزار و ۱۳۸ نفر قاچاقی که حمل کننده و توزیع کننده مواد مخدر ،خرده فروش و معتادین بودند دستگیر شدند

وی در ادامه اظهار داشت: نزدیک به ۷تن مواد مخدر ظرف یک ماه در ایست و بازرسی گرفته شده و فقط در این ماه و دو قبضه سلاح جنگی کشف و ۱۳ هزار و ۶۰۰ دانه قرص غیر مجاز نیز یافت شده است.

گودرزی از دکتر جعلی به نام رامین که اقدام به اخاذی به اسم دکتر و کلاهبرداری در نقش مامور کلانتری کرده است خبرداد و تاکید کرد: مردم نسبت به بعضی افراد با اسامی جعلی قصد سو استفاده از اعتماد مردم و به اخاذی و گرفتن پول ازمردم دارند ، دقت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار