مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز در جلسه شورای آموزش و پرورش:

مهمترین چالش پیشروی آموزش و پرورش شهرستان کمبود جدی فضای آموزشی است

با حضور فرماندار و مسئولان و اعضای شورای آموزش و پرورش پنجمین جلسه این شورا در سال 96 در موسسه آموزش عالی بینالود برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۳۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، این جلسه با محوریت گزارش فضاهای آموزشی، برگزاری متمرکز جشن تکلیف 600 دانش آموز دختر و همچنین بررسی شیوه نامه مسابقات قرآنی، فرهنگی -هنری و ورزشی شهرستان در سال جدید برگزار شد .

در ابتدای این جلسه فرماندار طرقبه شاندیز(بینالود) ضمن قرائت دستور جلسه، اظهار داشت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به ایفای وظیفه و مسئولیت خطیر و سنگین خود نیست و همه دستگاه ها و نهادها و سازمان های شهرستان باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و از هیچ کمکی دریغ نکنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز نیز در ابتدای صحبت های خود، ضمن اشاره به مصوبات جلسه گذشته این شهرستان، از همکاری و تعامل بسیار خوب کلیه سازمان ها و ادارات در برگزاری مطلوب پروژه مهر در مدارس تقدیر و تشکر کرد و افزود: امسال نیز با همکاری کلیه دستگاهها جشن مهر با شکوه خاص در کلیه مدارس برگزار شد و باید قدر این تعامل را بدانیم.

سید احمد باقری همچنین از برگزاری باشکوه مراسم 13 آبان روز دانش آموز و یادواره شهدای دانش آموز در شاندیز خبر داد و گفت: از آغاز سال تحصیلی همچنین نواخت چندین زنگ از جمله زنگ استکبارستیزی، ایثار و شهادت، نماز و گردشگری در مدارس را داشته ایم و اینها نمونه ای از ابعاد گسترده تعلیم و تربیت چندبعدی است.

وی ضمن اشاره به افزایش 50 درصدی جمعیت دانش آموزان از سال 1390، مهمترین چالش آموزش و پرورش را بحران فضاهای آموزشی دانست و افزود: با بهره برداری از واحدهای مسکونی جدید در شاندیز و طرقبه با مشکل جدی فضای آموزشی و بالتبع افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس های درس مواجه خواهیم شد و پیش بینی ما برای 2 سال آینده افزایش جمعیت دانش آموزی به 20 هزار نفر است که برنامه ریزی در این خصوص صرفاً توسط آموزش و پرورش ممکن نیست و مشارکت و همکاری همه سازمان ها و مسولان را می طلبد.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات ناشی از کمبود فضاهای آموزشی، تعداد کلاس های بالای نرم انگشت شمار و محدود هستند و تلاش داریم با تفکیک کلاس های نسبتاً شلوغ مشکلات را کاهش دهیم ضمن اینکه تلاش های قابل توجهی نیز برای مدارس مختلط روستایی انجام گرفته است.

وی تعرض به املاک آموزش و پرورش را مشکل اساسی دیگر آموزش و پرورش شهرستان دانست و با توجه به ارزش افزوده این املاک و زمین ها ، خواستار حمایت های حقوقی و قضایی بیشتر و برخورد قانونی با متعرضان شد.

در ادامه معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان نیز ضمن اشاره به جایگاه ارزنده دانش آموزان در حوزه فعالیت های قرآنی، به وجود 2 دارالقرآن و اساتید مجرب ملی و بین المللی در شهرستان اشاره کرد و افزود: حضور 6000 دانش آموز در مرحله آموزشگاهی، و شرکت در 10 رشته قرآنی با حضور 1200 نفر در مرحله استانی و کسب 114 مقام استانی در مسابقات فرهنگی هنری و قرآنی از افتخارات شهرستان است.

در پایان این جلسه کلیه اعضاء ضمن موافقت با برگزاری متمرکزجشن تکلیف 600 دانش آموز دختر، پیشنهادهای خود را در خصوص شیوه برگزاری این مراسم مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار