امام جمعه کرج:

ظلم در جهان ننگ بزرگ سازمان ملل / مراسم اربعین آغاز حماسه حضور است

امام جمعه کلانشهر کرج گفت: دشمنان سعی دارند به مراسم اربعین آسیب بزنند که این حرکت با هدف اختلاف افکنی میان عرب و عجم بوده است. در جریانات یمن ننگ بزرگی برای سازمان ملل رقم خورده و جامعه جهانی خود را به کوری زده است.

کد مطلب: ۶۸۲۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، آیت الله محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، ضمن گرامیداشت ایام و عرض تسلیت اربعین حسینی گفت: مراسم اربعین مثل سال های گذشته با شکوه و عظمت برگزار شد که این امر موجب بیداری تمامی ملت های تحت ظلم است.
وی با اشاره به اینکه این بیداری خار چشم دشمنان است، افزود: این مراسم مورد بایکوت خبری قرار گرفته است چرا که مستکبران از این موضوع ترس دارند.
خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: لشکر عظیم پیاده‌روی اربعین از انسان های عاشق مخلص خدایی هستند که عرصه را بر مستکبران تنگ کرده اند و به نابودی آن‌ها منجر خواهد شد.

• مراسم اربعین آغاز حماسه حضور است
امام جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان سعی دارند به مراسم اربعین آسیب بزنند، بیان داشت: دشمن در تلاش است این حرکت را سیاسی جلوه دهند که متولی آن ایران است؛ این حرکت با هدف اختلاف افکنی میان عرب و عجم بوده است.
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه از جمعیت 25 میلیون نفری زائران اربعین تنها دو میلیون نفر ایرانی بوده‌اند، عنوان کرد: پیش از این با توجه به حاکمان کشور عراق برنامه پیاده‌روی برگزار می‌شده است.
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه از جمعیت 25 میلیون نفری زائران اربعین تنها دو هزار نفر ایرانی بوده‌اند، عنوان کرد: پیش از این با توجه به حاکمان کشور عراق برنامه پیاده‌روی برگزار می‌شده است.
حسینی‌همدانی با بیان اینکه این برنامه نشانه‌ای از حماسه ظهور خواهد بود، اظهار داشت: این پیاده‌روی می تواند تفکر شیعیان را که دوستی بین ملت‌ها است به دنیا معرفی کند و تکذیب سخنان دشمنان باشد که سعی دارند اسلام و شیعه را به اشتباه به دنیا معرفی کنند.
وی با اشاره به احادیثی مبنی‌بر پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: عشق امام حسین (ع) همواره در دل مؤمنان زنده است و خاموش شدنی نیست.
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به حضور نسل جوان و کودکان در این مسیر، بیان داشت: نباید این حضور را نادیده گرفت چرا که این موضوع به انتقال تفکر شیعه به نسل‌های بعدی کمک خواهد کرد.

• ظلم در جهان ننگ بزرگ سازمان ملل است
حسینی‌همدانی با بیان اینکه جامعه جهانی خود را به کوری زده است، گفت: در جریانات یمن ننگ بزرگی برای سازمان ملل رقم خورده است؛ از نهادهای دولتی خواهان فعالیت در رفتارهای بین‌المللی هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جبهه مقاومت همیشه پیروز میدان خواهد بود، یادآور شد: عربستان سعی دارد منطقه را دچار تزلزل کند و قدرت ایران را از بین ببرد تا خود به جایگاهی در منطقه برسد.
به گفته این lمسئول عربستان با این رفتار خود را به حذف نزدیک تر خواهد کرد و جز شکست به نتیجه ای نخواهد رسید.
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، گفت: آل سعود و آل یهود بدانند تنها لشکر عملیات استان البرز کارشان را یکسره خواهد کرد؛ آن‌ها از پس یمن هم بر نمی‌آیند، خیال حمله به ایران را در سر دارند.
به گفته امام جمعه کرج چالش موجودی که در لبنان کلید خورده است سرنوشتی همچون همه پرسی اقلیم کردستان بوده است و نتیجه ای جز این به همراه نخواهد داشت.

• کتابخوانی جایگزین فضای مجازی شود
حسینی همدانی با بیان اینکه سواد رسانه ای افزایش یابد، گفت: کتابخوانی باید به یک روش و عادت مستمر در خانه‌ها باشد.
وی با بیان اینکه کتاب را جایگزین فضای مجازی کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است تبلیغات در راستای کتابخوانی به درستی در سطح استان برگزار شود.
این مسؤول با بیان اینکه کتاب غذای روح انسان است، تصریح کرد: باید دید چه میزان هزینه در راستای افزایش سرانه مطالعه، توسط دستگاه های اجرایی انجام شده است.
حسینی همدانی به نشر کتاب های فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: باید مواظب باشیم کتاب های تولید شده در چهارچوب فرهنگی اسلامی کشور باشد و دراین زمینه اقدامات کافی و نظارت درست انجام شود.

• دست پدرخوانده های اداری از دستگاه های اجرایی کوتاه شود
وی در ادامه ضمن تذکر به مسؤولان گفت: در حال انتخاب مسؤولان اجرایی استان هستیم که در این زمینه لازم است خدا را در نظر گرفت.
امام جمعه کرج با بیان اینکه افراد کاربلد و متخصص در مسائل اجرایی انتخاب شوند، بیان داشت: افراد مفسد را در دستگاه‌های اجرایی حذف شوند و دست تمامی پدرخوانده‌های از سر مجموعه های استان برداشته خواهد شد.
حسینی همدانی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی افرادی که سعی دارند دست مفسدان اداری را از این ادارات کوتاه کنند حمایت میکنم.
• افزایش 19 درصدی واردات چینی به کشور
امام جمعه کرج در پایان از افزایش 19 درصدی واردات چینی طی هفت ماه اخیر به کشور خبر داد و این موضوع را مخالف شعار سال برشمرد.

خبرنگار افتخاری پانا: اميرحسين خادمي

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار