رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه به پانا خبر داد:

تجمع هیات های عاشورایی روز اربعین در امامزاده سید منصور(ع) زرندیه

رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه از تجمع تمام هیات های عاشورایی این شهرستان در روز اربعین در آستان امامزاده سید منصور(ع) خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۱۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام حمید کرمی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: این نجمع از ساعت 10 صبح با حضور عزاداران حسینی آغاز می شود.

وی ادامه داد: مداحی عرب سرخی از مداحان تهران، سخنران حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرندیه و قرائت زیارت اربعین از برنامه های قابل اجرا در تجمع روز اربعین است.

رئیس اوقاف و امور خیریه زرندیه بیان کرد: در اين روز زيارت امام حسين (ع‌) مستحب و اين زيارت‌، همانا خواندن زيارت اربعين است كه از امام عسكري (ع‌) روايت ‌شده كه فرمود «علامات مؤمن پنج چیز است‌: خواندن 51 ركعت نماز در شبانه‌روز (نمازهاي واجب و نافله و نماز و شب)، زیارت اربعین، به دست كردن انگشتري در دست راست‌، به خاک ساییدن پیشانی (سجده رفتن بر خاک)‌، و بلند خواندن بسم الله الرحمن ‌الرحيم در نماز.

حجت الاسلام حمید کرمی با بیان اینکه از خودگذشتگی و ایثار امام حسين(ع) دين را زنده كرد و نقش این امام بزرگوار در زنده نگه داشتن دين اسلام، حائز اهميت است اظهار داشت: اين فداكارى‏ها را بايد زنده نگه داشت؛ چون زنده نگه داشتن دين اسلام است. گرامى‏داشت روز عاشورا و اربعين، در حقيقت زنده نگه داشتن دين اسلام و مبارزه با دشمنان دين است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار