۱۳ آبان ماه از نگاه مسئولان آموزش و پرورش؛

راهپیمایی روز دانش آموز؛ از استکبارستیزی تا ارتقای آگاهی اجتماعی

مسئولان آموزش و پرورش به مناسبت بزرگداشت روز 13 آبان و مبارزه با استکبار جهانی نقطه نظرات متفاوتی را برای دانش آموزان بیان کردند.

کد مطلب: ۶۸۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ مراسم بزرگداشت روز دانش آموز با حضور مسئولان کشوری و آموزش و پرورش و جمعی از دانش آموزان تشکلهای مختلف صبح امروز به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم که نشانی از روحیه استکبارستیزی جامعه بوده هر کدام از مسئولان آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا پیام هایی را به مناسبت این روز و بزرگداشت مقام دانش آموز داشتند.

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش گفت: 13 ابان نماد استکبارستیزی و مبارزه با ظلم است.

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: 13 آبان روز خاطره ها است؛ خاطره شکست خوردن امریکا و مزدورانش و روز خاطره اعتلای ملت محسوب می­ شود.

علی عراقی معاون مدیرکل امور فرهنگی افزود: 13 آبان نماد استکبارستیزی دانش آموزان است و آشناشدن آنها با جنایات امریکا در سنوات قبل و بعد از انقلاب است.

محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش آموزی اظهار کرد: امروز 13 ابان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی است و دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی که تهدید می شویم باید بصیرت داشته باشند تا از این عرصه ها صیانت کنند.

اردشیر دهقانی معاون اردوهای پیشتازان گفت: 13 ابان روز مبارزه با استکبار است و مرگ بر امریکا نماد عدم سازش و مبارزه با استکبار است. روزی است که جوانان ما می توانند با تمام وجود مرگ بر امریکا را فریاد بزنند.

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: روز 13 آبان یکی از نمادهای تربیت انقلابی دانش آموزان است تربیت انقلابی پیشران سایر تربیت هایی است که در آموزش و پرورش آن را دنبال می کنیم. اگر به دنبال تربیت جامع و متوازن هستیم معمولا یکی از عوامل پیشران سایر تربیت ها است یعنی ابعاد تربیت عبادی، تمدن سازی و اخلاق اجتماعی با پیشران برنامه های انقلابی تحقق یابد. برنامه هایی مانند 13 ابان و اردوی راهیان نور نماد تربیت انقلابی است و امیدواریم که دانش آموزان بتوانند از این فرصتها نهایت استفاده را ببرند.

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: روز 13 ابان روز استقلال کشور و امید به دانش آموزان برای حفظ این استقلال است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه عنوان کرد: روز 13 آبان روز استکبارستیزی دانش آموزان محسوب می شود.

شاپور محمدزاده مدیرکل دفتر وزارتی گفت: روز 13 آبان یوم الله بوده و نشان دهنده این است که مردم هرچه فریاد دارند باید بر سر امریکا بکشند زیرا در سنوات بعد از انقلاب نزدیک به 4 دهه است که با ایران دشمنی می کند بنابراین امروز روز خوبی برای فریاد بر سر امریکاست.

قربانعلی افشانی مدیرکل متوسطه دوم بیان کرد: روز 13 آبان نماد استکبارستیزی دانش آموزان روز واقعه دانش اموز و دانشجو در مبارزه با استکبار و ظلم است.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: روز 13 آبان روز مقاومت و شکستن هیبت امریکا در سطح جهان توسط دانشجویان مسلمان ایرانی است.

مجتبی زینی وند رئیس سازمان و مدارس غیردولتی افزود: روز 13 آبان نشانه رشد معنوی، بلوغ فکری و علمی دانش آموز در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب است. امروزه دانش آموزان ما این نکته را می دانند که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین وظیفه همه ما دفاع از کیان، ارزشهای و آرمان های بنیادین نظام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار