زرافشان در گفت و گو با پانا:

شناسنامه مهارت آموزی مبنای کار تعیین مدت سربازی قرار می‌گیرد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با تشکیل نسخه الکترونیکی شناسنامه مهارت آموزی این مهارت ها میتواند مبنای کار تعیین مدت خدمت سربازی قرار گیرد.

کد مطلب: ۶۷۹۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت و گو با پانا، در خصوص نسخه الکترونیکی شناسنامه مهارت آموزی دانش آموزان، اظهار کرد: نسخه الکترونیکی شناسنامه مهارت آموزی دانش آموزان به عنوان طرح پایلوت در استان گلستان رونمایی شد که این کار پیرو امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفته است. بر اساس یکی از بندهای این تفاهم نامه قرار شد روی پرتال وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای جایگاهی ایجاد کنیم تا برای دانش آموزان صاحب مهارت شناسنامه ای تهیه شود.

وی افزود: نسخه استان گلستان در حال حاضر به عنوان نمونه در جلسات مشترک با سازمان فنی و حرفه ای ارائه می‌شود تا در پایگاهی که قرار است برای این منظور ساخته شود مورد استفاده قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا نسخه الکترونیکی شناسنامه مهارت آموزی می تواند مبنای عمل برای کسر از خدمت دیپلمه های صاحب مهارت قرار گیرد، گفت: اقدامی که ما میخواهیم در نسخه الکترونیکی شناسنامه مهارت آموزی انجام دهیم این است که مهارتهایی که دانش آموز طی دوران تحصیل کسب کرده را شناسنامه دار کنیم تا مدت سربازی دانش آموز بعد از فارغ التحصیلی با استفاده از این گواهینامه ها تعیین شود.

زرافشان در خصوص تاثیر گواهینامه های مهارت در تعیین مدت خدمت سربازی، افزود: کارگروههای تخصصی مرکب از نمایندگان آموزش و پرورش و ستاد نیروهای مسلح مشغول به کار هستند تا تعیین کنند دانش آموزان صاحب مهارت از چه مزایایی برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار