مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی گفت:

در پدافند غیرعامل می آموزیم چگونه خطرات را به حداقل برسانیم

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در صبحگاه مشترک هماهنگ و ترتیب داده شده بین بسیج دانش آموزی، با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل وبزرگداشت، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی در محل آموزشگاه متوسطه دوم پسرانه شهید بهشتی شهرستان شرکت کرده و به ایراد سخنرانی پرداخت.

کد مطلب: ۶۷۹۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، علی یزدان پناه مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ضمن حضور در برگزاری صبحگاه مشترک بین بسیج دانش آموزی، با حضور سرهنگ سعید موسی پور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان و هیات همراه، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل وبزرگداشت، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی در محل آموزشگاه متوسطه دوم پسرانه شهید بهشتی شهرستان شرکت و سخنرانی کرد.

در این مراسم یزدان پناه ضمن ایراد خیر مقدم و قدردانی از زحمات برگزارکنندگان مراسم در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: در پدافند غیر عامل می آموزیم که چگونه مصونیت را به حداکثر وخطر پذیری و تهدید و ضرر های ناشی از آن را هم به حداقل برسانیم. در پدافند عامل، نیروهای نظامی و انتظامی هستند که وظیفه خطیر دفاع از جامعه را هنگام تهاجم دشمن متخاصم داخلی و خارجی برعهده دارند، اما تک تک ما هستیم که به درجات می آموزیم چگونه با روش خاص، واکنشی متناسب برای کم کردن و به حداقل رساندن ضرر و زیان و آسیب ابتدایی به خودمان، سپس اطرافیان و در نهایت امکانات و ابزاهای اطرافمان داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: پدافند غیر عامل از جایگیری مناسب و ایمن هنگام زلزله آغاز تا نحوه ی احیای بیمار ریوی و قلبی و تنفسی یک فرد در هنگام صانحه ادامه پیدا کرده و بالاترین شکل آن هنگامی است که ما به عنوان سربازی جان برکف در کنار نیروهای انتظامی و نظامی در برابر یک دشمن متخاصم می ایستیم.

مدیر آموزش و پرورش ادامه داد، پدافند غیر عامل در واقع داشتن نگاه ایمنی بخش در همه ی حوزه ها و سطوح است. اما فقط به این هم خلاصه نمی شود امروز پدافند غیر عامل جنبه ی نرم، فرهنگی و ذهنی یافته است. خوب است بدانید امروز به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا به این کشور سرباز اسلحه به دست نخواهد فرستاد، بلکه با ارائه محصولات فرهنگی متنوع و به ظاهر جذاب ما را وادار می کند با میل و هزینه خودمان وارد منطق و بازی شویم که آنها ترتیب داده اند. ما امروز پدافند غیر عامل را در حوزه جنگ نرم شاهدیم.

علی یزدان پناه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام تلاش ما بر این است که شما را معتمد به نفس و مومن به باورها و ارزش های اسلامی، ملی و میهنی آموزش داده و بارآوریم. اما تلاش خودتان را هیچگاه نمی شود نادیده گرفت، هشیار باشید، گوش هوش فرا دهید، زیرا که در هر اقدامی می توان یک بزنگاه لغزش وجود داشته باشد. همیشه با احتیاط و همیشه با دقت. این است رعایت قوانین پدافند غیرعامل.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، در انتهای سخنان خود فرا رسیدن سالروز شهادت، محمد حسین فهمیده، نوجوان بسیجی و هفته بسیج دانش آموزی را گرامیداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار