مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:

تهدید سایبری بزرگترین تهدید جامعه است/برگزاری400کلاس آموزشی در مدارس

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به لزوم آشنایی نسل نوجوان با این حوزه بیش از 400 کلاس آموزشی همزمان با هفته پدافند غیر عامل در مدارس برای مدیران، معلمان و دانش آموزان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۶۷۷۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، احمد جهانسری در جمع خبرنگاران با اشاره به تامین امنیت کشور و نقش پدافند عید عامل در این تامین امنیت گفت: تهدیدهای نو پدید سایبری، زیستی و مردم محور در حال حاضر اهمیت بالایی دارند و لازم است آن ها را بشناسیم و نسخه مناسب ارایه دهیم.

وی گفت دشمن می خواهد بین دولت و ملت فاصله ایجاد کند و با از بین بردن زیرساخت های سرویس دهنده حاکمیت را تضعیف کند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: در شرایط عادی در شیوه مدیریت نقص نداریم ولی متاسفانه در شرایط بحران رشته کار از دستمان خارج می شود و باید برای شرایط بحران طرح و برنامه داشته باشیم.

جهانسری افزود: قبل از حمله عناصر داعش به ساختمان مجلس و سیل عجب شیر و آذرشهر هشدارهای لازم در خصوص آسیب پذیر بودن و نبود زیرساخت های لازم داده شده بود که متاسفانه جدی گرفته نشد.

وی یکی از جدی ترین تهدیدها جامعه را تهدید سایبری خصوصا برای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: فضاهای سایبری یا شبکه های اجتماعی باید زیر نظر دولت یا سازمان دارای اهلیت باشند تا بتوانیم به درک مشترک و پایداری برسیم و باید شرکت هایی که خدمات سایبری ارایه می دهند شناسایی و اهمیتشان بررسی شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل اضافه کرد: باید میزان سواد سایبری در استان افزایش یابد و همه سازمان بایستی مشاور سایبری که دوره های لازم رهگذران باشد داشته باشند.

جهانسری با اشاره به اهم اقدامات انجام یافته در 2 سال گذشته در حوزه پدافند غیر عامل در استان گفت: در حال حاضر تمامی پروژه های دولتی پیوست پدافند غیرعامل دارند در حالی که در گذشته این اصل رعایت نمی شد و انجمن پدافند غیر عامل علمی استان با حضور اساتید برجسته استان تشکیل شده و نسخه هایی قوی برای مقابله با تهدیدات فضای سایبری برای خانواده ها ارایه کرده اند.

وی از اختصاص یک درصد از بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به طرح‌های پدافند غیرعامل خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از 3 هزار دوره آموزشی برای مدیران مدارس، معلمان و دانش آموزان برگزار کردیم تا درس آمادگی دفاعی که در مدارس تدریس می شود غنی شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از اجرای بیش از هزار برنامه در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: برگزاری رزمایش های مختلف و کلاس های آموزشی در سازمان ها و ادارات و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اهم برنامه های این هفته هستند.

جهانسری ادامه داد: با توجه به لزوم آشنایی نسل نوجوان با این حوزه بیش از 400 کلاس آموزشی همزمان با این هفته در مدارس برای مدیران، معلمان و دانش آموزان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار